cross

cross

Friday, June 24, 2016

●●●အစၥလာမ္ဘာသာႏွင့္ဂ်ီဟတ္အေၾကာင္း●●●

ဂ်ီဟတ္လို႔ေျပာေနၾကတာရွိတယ္။ ဂ်ီဟတ္ဆိုတာဘယ္
လိုအဆင့္မ်ိဳးကိုေခၚတာလဲ။

ဂ်ီဟတ္ဆိုတာ စစ္ပြဲမဟုတ္ဘူး။ ဂ်ီဟတ္ရဲ႕တိုက္ရိုက္
အဓိပၸါယ္က ႀကိဳးပမ္းမႈ ၊ အားထုပ္မႈ
(striving.struggle)ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ကင္း
ေအာင္ ၊ ပညာမဲ့ျခင္းမွ ပညာရွိလာေအာင္ သို႔ေသာ္
မတရားမႈကိုလဲ ခုခံကာကြယ္ျခင္း ဆိုတာလဲရွိတယ္။
အဲ့ဒီအခါမွာ ဂ်ီဟတ္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို မသံုးဘူး။
အာရဗစ္" ကတ္သယ္လ္ " လို႔ေခၚတယ္။ စစ္ပြဲေပါ့။
အဲ့ဒါက ခုခံကာကြယ္စစ္(Defensive War)  ပဲရွိ
တယ္။ အဲ့ဒါက ဘယ္အခ်ိန္မွာ(Defensive War)
ေျမာက္တယ္ဆိုတာ ကၽြနဳ္ပ္တို႔ ဆံုးျဖတ္လို႔မရဘူး။
ခင္ဗ်ားတို႔လဲ ဆံုးျဖတ္လို႔မရဘူး။ မိမိရဲ႕ ယံုၾကည္မႈကို
စြန္လႊတ္ရမယ္ ၊ မိမိရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ေတြ
ကို ဖ်က္ဆီးသတ္ျဖတ္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္မ်ိဳး
ေရာက္ၿပီဆိုရင္ အစၥလာမ္ထုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ကေနၿပီး
ခုခံကာကြယ္ရမယ္လို႔ ေၾကျငာရမယ္။ ကိုယ္ကစၿပီး
က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္ျခင္းဆိုတာ မရွိေစရဘူး။ တစ္ဖက္
ကေန ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းရင္ ကိုယ္က လက္ခံရ
မယ္ စသည္ျဖင့္ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္
ေတြႏွင့္ ခြင့္ျပဳထားတယ္။ သို႔ေသာ္ ဂ်ီဟတ္ဟာ(လံုးဝ)
စစ္ပြဲမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ စစ္ပြဲဆိုတာလည္း ဘာသာ
တရားအရ ျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာမရွိဘူး။
(No war is holy) ဘယ္စစ္ပြဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာသာေရး
အရ မျမင့္ျမတ္ႏိုင္ပါဘူး။ စစ္ပြဲဆိုတာ မလြဲမေရွာင္သာ လို႔ ေနာက္ဆံုးအဆင့္မွာ ခုခံကာကြယ္ရတာ။ ဒါေပမဲ့ တဖက္က ရပ္ရင္ ကိုယ္က ခ်က္ျခင္းရပ္ရမယ္။ တဖက္ က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို လိုလားတယ္တဲ့ အရိပ္အေယာင္ျပ ရင္ေတာင္ ကိုယ္ကခ်က္ျခင္းကမ္းလွမ္းရမယ္။ မတရား
လုပ္ရင္ ကိုယ္က ခုခံကာကြယ္မႈ ၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္
(self defense)မလုပ္ဘဲ အေသခံလို႔မရတဲ့ အ တြက္ေၾကာင့္ ကိုယ္က မလြဲမေရွာင္သာဘဲ ကာကြယ္
ဖို႔ခြင့္ျပဳခ်က္ရွိတယ္။ အဲ့ဒါကို ကိုယ္က ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး
ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး လုပ္ေနရတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ ဘူး။အဲ့ဒါေၾကာင့္ စစ္ပြဲဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မျမင့္ျမတ္ႏိုင္
ဘူး။ (Holy War)မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ စစ္ပြဲဆိုတာ မလို
လားအပ္တဲ့ကိစၥပဲ။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ေရွာင္ရမယ္။
ကိုးကြယ္ရာ အရွင္၏နာမေတာ္ျဖင့္ စစ္တိုက္ျခင္းဟာ မိမိယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ အရွင္ျမတ္ကို စစ္ဆင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။(War in the name of God is in
fact War against God.)ေနာက္တစ္ခ်က္က ဂ်ီဟတ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဘယ္
လိုဖြင့္ဆိုခဲ့သလဲဆိုရင္ အကုသိုလ္မ်ား ျမစ္ဖ်ားခံတဲ့ ႏွလံုးသားမွာ တိုက္ရတဲ့စစ္ပြဲဆိုၿပီး ေျပာထားတဲ့အဆို
အမိန္႔ေတြ အခိုင္အလံုရွိပါတယ္။ ဥပမာ တမန္ေတာ္ ျမတ္ဟာ မတရားေသာက်ဴးေက်ာ္စစ္ကို တရားေသာ ခုခံစစ္ႏွင့္ ဆင္ႏဲႊၿပီးတဲ့ အခါမွာ သူ႔တပည့္သာဝကေတြ
ကို မိန္႔မွာခဲ့တဲ့ ဩဝါဒေတာ္တစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီဩဝါဒ က ဘာလဲဆိုရင္ ဒီကေန႔ ငါတို႔သည္ ျပင္ပက မတရား
တဲ့ က်ဴးေက်ာ္စစ္ကို  တို႔ခုခံစစ္နဲ႔ ဆင္ႏႊဲၿပီးၿပီတဲ့။ ဒီေန႔
ငါတို႔နဲ႔ အနီးကပ္ဆံုးမွာရွိတဲ့ အႀကီးမားဆံုး ရန္သူ႔ဘက္ သို႔ စစ္မ်က္ႏွာလည့္ၾကစို႔လို႔ မိန္႔မွာပါတယ္။

အဲ့ဒီရန္သူသည္ မိမိရဲ႕ အကုသိုလ္ေတြ ျမစ္ဖ်ားခံတဲ့ ႏွလံုးသားဆိုတဲ့ စစ္တလင္းမွာ ဆင္ႏႊဲရမယ္တဲ့။ အဲ့ဒီ
ေတာ့မေကာင္းတဲ့စိတ္ဘက္ကို တိမ္းယိမ္းေစတဲ့
(နဗၺစ္) အာမာရာလို႔ေခၚတဲ့ အဝိဇၨာစိတ္ကို စစ္ခင္းရ
ျခင္းသည္ မဟာစစ္ပြဲလို႔ေခၚတယ္(ေဂ်ဟာေတအကၠ ဘလ္)လို႔ေခၚပါတယ္။ ခုနေျပာတဲ့ က်ဴးေက်ာ္မႈကို ခုခံရ
ျခင္းဆိုတဲ့ အေသးစားစစ္ပြဲကို (ေဂ်ဟာေတအဇကလ္)
လို႔ေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ အတြင္း အဇၩတၱသႏၲန္မွာ ေပက်န္ေနတဲ့ အဝိဇၨာစိတ္ကို စစ္ခင္းရျခင္း ဆိုတာက ေတာ့ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဂ်ီဟတ္နဲ႔ ပတ္
သက္ၿပီးေတာ့လည္း အဲ့ဒီရႈေထာင့္က အင္မတန္အေရး ႀကီးပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္မိုလို႔" ဂ်ီဟတ္ဆိုသည္မွာ ရုန္း
ကန္ျခင္း ၊ ႀကိဳးပမ္းျခင္း ၊ မေကာင္းမႈကေန ေကာင္းမႈ ျဖစ္ေအာင္လို႔ ေျပာင္းလဲရန္ အားထုတ္ျခင္းကို တိုက္
ရိုက္ေခၚပါသည္။

အလ္ဟာဂ်္ ဦးေအးလြင္
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို မိမိႏွလံုးသားႏွင့္ တည္ေဆာက္ရသလို
မိမိပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ျဖန္႔က်က္
ရမည့္ စာအုပ္မွျပန္လည္မၽွေဝပါသည္။( ဒိုင္ယာရီ)

0 comments:

Post a Comment