ေနကာဟ္ထိမ္းျမားျခင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္ျဖစ္ျခင္း
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ .. ဤအေၾကာင္းအရာသည္လည္း ထိုအရွင္ျမတ္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားတြင္ အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အတြက္ အသင္တို႔၏ အမ်ဳိးအစားအနက္မွ ၾကင္ရာ၊ ၾကင္ဖက္မ်ားကို (၎တို႔ထံတြင္) အသင္တို႔ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈရရွိၾကရန္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔စပ္ၾကား၌ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုလည္းေကာင္း၊ အၾကင္နာ ဂ႐ုဏာကိုလည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ေပးသနားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဧကန္မုခ် ဤအေၾကာင္းအရာမ်ား၌ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ စဥ္းစားၾကေသာသူတို႔အတြက္ အမွန္ပင္သက္ေသလကၡဏာမ်ား ရွိေပသည္။ (ကုရ္အာန္၊ စူရဟ္ ၃၀- အာယသ္ ၂၁)
ေနကာဟ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တရားေတာ္၏ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ား
ေနကာဟ္ျပဳျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဖရ္ဇ္၊ ဝါဂ်ိဗ္၊ စြႏၷသ္၊ မကၠ႐ူးဟ္၊ ဟရာမ္ ဟူ၍ရွိသည္။
(၁) ဖရ္ဇ္ - အၾကင္သူသည္ တဏွာရာဂစိတ္ ဤမွ်ခန္႔ျပင္းထန္ေနမည္။ အကယ္၍ ေနကာဟ္မျပဳလုပ္ပဲေနပါက ေဇနာက်ဴးလြန္မိမည္ကို ယံုၾကည္ေနသည္။ ၎သူသည္ ဇနီးအတြက္ မဟရ္ေငြေၾကးႏွင့္ စားေသာက္ေနထိုင္မႈ စရိတ္ကိုလည္း ေပးရန္စြမ္းႏိုင္မည္။ ေနကာဟ္ျပဳၿပီးေနာက္ မိမိဇနီးအား ညႇင္းပန္းႏိွိပ္စက္မႈမျပဳပဲ ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံႏိုင္မည္ဆိုပါက ဤကဲ့သို႔သူအတြက္ ေနကာဟ္ျပဳရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္သည္။
(၂) ဝါဂ်ိဗ္ - အၾကင္သူသည္ တဏွာရာဂျပင္းထန္မည္။ သို႔ေသာ္ ေဇနာက်ဴးလြန္မိႏိုင္သည့္ အဆင့္အထိ မစိုးရိမ္ရပါ။ ၎သူသည္ ဇနီးအတြက္ မဟရ္ေငြေၾကးႏွင့္ စားေသာက္ေနထိုင္စရိတ္လည္း တတ္စြမ္းႏိုင္မည္။ ေနကာဟ္ျပဳၿပီးေနာက္ မိမိ၏ ဇနီးအားညႇင္းပမ္းႏွိပ္စက္ျခင္းမျပဳဘဲ ေကာင္းမြန္စြာဆက္ဆံႏိုင္မည္ဆိုပါက ဤကဲ့သို႔သူအတြက္ ေနကာဟ္ျပဳရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ၎သူသည္ ေနကာဟ္မျပဳဘဲေနပါက အျပစ္ထိုက္သည္။ အၾကင္သူသည္ ရာဂစိတ္ျပင္းထန္ေသာလည္း ေဇနာက်ဴးလြန္မည့္အဆင့္အထိ မစိုးရိမ္ရပါ။ ၎သူသည္ ဇနီးအတြက္ မဟရ္ေငြေၾကးႏွင့္ စားေသာက္ေနထိုင္စရိတ္ မတတ္စြမ္းႏိုင္ပါက ဤသို႔ေသာသူသည္ ေနကာဟ္မျပဳဘဲေနပါက အျပစ္မထိုက္ေပ။
(၃) စြႏၷသ္ - အၾကင္သူသည္ ရာဂစိတ္ပံုမွန္ရွိေနသည္။ ျပင္းထန္စြာလႊမ္းမိုးျခင္းမရွိေပ။ ဇနီးႏွင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ေနထိုင္ရန္တတ္စြမ္းသည္။ မဟရ္ေငြေၾကးႏွင့္ စားေသာက္စရိတ္လည္း တတ္စြမ္းမည္ဆိုပါက ၎သူအတြက္ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ ေနကာဟ္ မလုပ္ပဲေနပါက အျပစ္ထိုက္ေပသည္။
(၄) မကၠ႐ူးဟ္ - အၾကင္သူသည္ မိမိစိတ္ေဒါသအေၾကာင္းကို သိသည္။ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္ပါက ဇနီးအားညႇင္းပမ္းႏွိပ္စက္မိမည္ကို စိုးရိမ္ရပါက ဤသို႔ေသာသူအတြက္ ေနကာဟ္ျပဳျခင္းသည္ မကၠ႐ူးဟ္ျဖစ္သည္။
(၅) ဟရာမ္ - အၾကင္သူသည္ မိမိစိတ္ေဒါသအက်င့္ကုိ သိသည္။ အကယ္၍ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္လိုက္ပါက မုခ်ဧကန္ မိမိသည္ ဇနီးအားညႇင္းပမ္းႏိွပ္စက္မတရားျပဳမိမည္။ ဇနီးအား မည္သို႔မွ် ေကာင္းစြာဆက္ဆံႏုိင္မည္မဟုတ္ဟု ယံုၾကည္ရပါက ဤသို႔ေသာသူအတြက္ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။ ဆိုလုိသည္မွာ ေနကာဟ္မျပဳရေပ။
(၆) အၾကင္သူသည္ ရာဂစိတ္ျပင္းထန္လႊမ္းမိုးမည္။ ဇနီးအတြက္ မဟရ္ေငြေၾကးႏွင့္ စားေသာက္ေနထိုင္စရိတ္မတတ္စြမ္း ႏိုင္ပါက ၎သူသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) မိန္႔ေတာ္မူထားသည့္အတိုင္း ႐ိုဇာဟ္ဥပုသ္ေန႔စဥ္ဆက္တိုက္ မ်ားေျမာင္စြာထားရမည္။ ထိုသုိ႔ထားပါက ရာဂစိတ္ေလ်ာ့နည္းသြားမည္။ သံုးေလးရက္ထားယံုမွ်ျဖင့္ ရာဂစိတ္မေလ်ာ့နည္းသြားပါ။ ထိုသုိ႔ရိုဇာမထားႏိုင္ပါက မဟရ္အေၾကြးထား၍ လိုအပ္ေသာေနကာဟ္စရိတ္ကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံမွ ေငြေခ်း၍ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္ပါ။
(ေနကာဟ္ျပဳျခင္းကသာအေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္။)
အထက္ပါရွင္းလင္းတင္ျပခ်က္အရ သိရသည္မွာ ေနကာဟ္သည္ ဖရ္ဇ္၊ ဝါဂ်ိဗ္၊ စြႏၷသ္၊ မကၠ႐ူးဟ္၊ ဟရာမ္ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေပသည္။ ေနကာဟ္မျပဳရေသးေသာသူမ်ားႏွင့္ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္ၿပီးေသာလည္း ဇနီးႏွင့္ ျပတ္စဲကြာရွင္းထား၍ျဖစ္ေစ ကြယ္လြန္သြား၍ျဖစ္ေစ၊ လက္ရွိဇနီးမရွိေသာသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏အေျခအေနကို အထက္ပါစည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ထိုး၍ ကိုက္ညီေသာစည္းကမ္းခ်က္ႏွင့္အညီ အမလ္ျပဳက်င့္သင့္လွသည္။
(မဇြာဟိရြလ္ဟတ္က္ဂ်ဒီးဒ္၊ တြဲ ၄၊ စာ၄) (အစၥလာမီရွာဒီ ထာနဝီ စာ ၄၂)
ေနကာဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ား
* အၾကင္သူသည္ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္ရန္တတ္စြမ္းႏိုင္ပါလ်က္ ေနကာဟ္မျပဳလုပ္ပါက ၎သူႏွင့္ ငါတမန္ေတာ္သည္ မည္သို႔မွ်မပတ္သက္ေခ်။
* တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အို လုလင္ပ်ဳိအေပါင္းတို႔ အသင္တို႔အနက္ အၾကင္သူသည္ ေနကာဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာတာဝန္ဝတၱရားမ်ား (မဟရ္ စားေသာေနထိုင္စရိတ္) ကိုတတ္စြမ္းႏိုင္ပါက ေနကာဟ္ျပဳေလာ့။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ေနကာဟ္ျပဳျခင္းသည္ မ်က္စိကို ေဇနာက်ဳးလြန္ျခင္းမွထိန္းသိမ္းေပးသည္။ (မိမိႏွင့္ေနကာဟ္ျပဳပိုင္ေသာ ဇနီးရွိသျဖင့္ ၎မွ စိတ္ခ်မ္းသာမႈရယူႏိုင္သည္။) အရွက္အဂၤါကို ေဇနာက်ဴးလြန္ျခင္းမွ ထိန္းသိမ္းေပးသည္။ အၾကင္သူသည္ ထိုတာဝန္ဝတၱရားမ်ားကို မစြမ္းႏိုင္ပါက ရိုဇာဟ္ထားပါ။ ရိုဇာဟ္ထားျခင္းသည္ တဏွာ၏ စိတ္ျပင္းထန္ျခင္းကို ေလ်ာ့နည္းေစသည္။
(သိရ္မီဇီ၊ မိရွ္ကားသ္)
* ေနကာဟ္ျပဳရန္္ ဒီးန္ (ဘာသာေရး) ရွိေသာ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးကို ေရြးခ်ယ္ပါ။
* တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ေလးခုေသာအရာအေပၚအေျခခံ၍ အမ်ဳိးသားတို႔ ေနကာဟ္ျပဳၾကသည္။
၁- ဥစၥာပစၥည္းၾကြယ္ဝမႈ
၂- ေဆြမ်ဳိးဂုဏ္ျမင့္ျမတ္မႈ
၃- ရုပ္ရည္လွပမႈ
၄- သာသနာအေပၚေလးစားလိုက္နာမႈတို႔ျဖစ္သည္။ အသင္သည္ သာသနာကို ေလးစားလိုက္နာေသာအမ်ဳိးသမီးႏွင့္ ေနကာဟ္ျပဳပါ။ အသင့္အတြက္ ေကာင္းမြန္လိမ့္မည္။
(မိရွ္ကားသ္)
အထက္ပါဟဒီးစ္ေတာ္၏ ဆိုလိုရင္းမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အား ဘာသားေရးေလးစားလိုက္နာျခင္းကို အဓိကၾကည့္ရန္ လမ္းၫႊန္ထားသည္။ အကယ္၍ အထက္ပါေလးခ်က္စလံုးျပည့္စံုေနပါက အလြန္ေကာင္းျမတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘာသာေရးေလးစားလိုက္နာမႈကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ခ်မ္းသာမႈ၊ လွပတင့္တယ္မႈကိုသာလွ်င္ ၾကည့္ၿပီး ေနကာဟ္ျပဳျခင္းသည္ မြတ္စ္လင္မ္၏ လုပ္ရပ္မဟုတ္ပါ။
* ဟဇရသ္အဗၺဒြလႅာဟ္ဗင္န္မတ္စ္အူးဒ္ (ရေသြ႕)သခင္က ဆင့္ျပန္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္မွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို သူမတို႔၏ လွပတင့္တယ္မႈအတြက္ေၾကာင့္ ရွာဒီမျပဳၾကႏွင့္၊ ထိုလွပမႈက သူမတို႔အား ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္သည္။ သူမတို႔၏ ခ်မ္းသာမႈေၾကာင့္ ေနကာဟ္မျပဳႏွင့္၊ ထိုခ်မ္းသာျခင္းက သူမတို႔အား အမိန္႔ဖီဆန္ျခင္းႏွင့္ ပုန္ကန္ျခင္းတြင္ နစ္မြန္းေစႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အသင္တို႔သည္ ဒီးန္သာသနာေလးစားလိုက္နာေသာမိန္းကေလးမ်ားကို ေနကာဟ္ရွာဒီျပဳၾကပါ။ သာသနာေလးစားလိုက္နာသည့္ အသားမည္းေသာကၽြန္မသည္ အားလံုးထက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံတြင္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္သည္။
(မြန္သကီ-ရာေဟ့အမလ္က်မ္း၊ စာ-၁၂၉)
* တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အသင္တို႔၏ (သမီး(သို႔မဟုတ္) အမ်ဳိးအႏြယ္ထဲမွ) အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္အား ဘာသာေရးေလးစားမႈႏွင့္ ကုိယ့္က်င့္တရားေကာင္းျမတ္မႈတြင္ ႏွစ္သက္ေလာက္ေသာသူတစ္ဦးဦးက ေနကာဟ္ထိမ္းျမားရန္ကမ္းလွမ္းလာပါက ေနကာဟ္ျပဳေပးၾကပါကုန္။ ထိုသို႔ေသာသူႏွင့္ ေနကာမျပဳေပးၾကလွ်င္ ကမာၻေျမပထဝီေပၚဝယ္ ႀကီးမားေသာပ်က္စီးမႈမ်ားျဖစ္လိမ့္မည္။ (သိရ္မီဇီ)
ဆိုလုိသည္မွာ သမီးမိန္းကေလးကို ကုိယ္က်င့္တရားမြန္ျမတ္၍ ဘာသာေရးေလးစားသူႏွင့္ ေနကာဟ္ျပဳမေပးပဲ ဥစၥာပစၥည္းၾကြယ္ဝခ်မ္းသာသူေဆြမ်ဳိးဂုဏ္အရွိန္အဝါ ႀကီးမားသူႏွင့္သာ ေနကာဟ္ျပဳေပးပါက အသင္တုိ႔အနက္ အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစုႏွင့္ အမ်ဳိးသားအမ်ားစုတို႔မွာ ေနကာဟ္မျပဳရဘဲ ရွိေနရလိမ့္မည္။ ထိုအခါ မလိုလားအပ္ေသာ ေဇနာက်ဴးလြန္မႈမ်ား အရွက္တကြဲျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ ႀကီးမားေသာျပႆနာမ်ားျဖစ္ေပၚလာမည္။ အျပစ္ေရွာင္ၾကဥ္မႈနည္းပါး၍ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ဆက္ နည္းပါးလာမည္။ (သုဟ္စသုလ္အဟ္ဝဇီက်မ္း)
မည္သည့္နိယသ္ရည္စူးခ်က္ႏွင့္ ေနကာျပဳရမည္နည္း။
ေနကာဟ္၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(စူရာ ၂ အာယသ္၁၈၇)(စူရာ ၄ အာယသ္ ၂၄)တြင္ လာရွိထားသည့္အတိုင္း ေကာင္းျမတ္ေသာသားသမီးရရွိရန္ႏွင့္ အျပစ္ဒုစရိုက္မွေရွာင္ၾကဥ္ရန္ျဖစ္သည္။
ေနကာဟ္ျဖစ္ေျမာက္ရန္အမလ္ က်င့္စဥ္
အိရွာနမာဇ္ဖတ္ၿပီးေနာက္
(၁) ႏွစ္သက္ရာ ဒ႐ူးဒ္ (၃) ႀကိမ္
(၂) ယာလသြီးဖု-ယာဝႆူးႆု…..၁၁၀၀ ႀကိမ္
(၃) ဒ႐ူးဒ္ရွရီးဖ္ (၃)ႀကိမ္
ရက္ေလးဆယ္တိုင္ ဆက္တိုက္ အမလ္ျပဳက်င့္ပါ။ ရွာဒီျဖစ္ရန္အာရံုထားပါ။ ဒိုအာလည္းအၿမဲေတာင္းေနပါ။ (အင္န္ရွာအလႅာဟ္)ရည္ရြယ္ခ်က္ျပည့္ဝပါလိမ့္မည္။ အကယ္၍ ရက္ေလးဆယ္မတိုင္မီ ရည္ရြယ္ခ်က္ျပည့္ဝသြားပါက အမလ္ကို မလႊတ္ဘဲ ရက္ေလးဆယ္ျပည့္ေအာင္ျပဳက်င့္ရမည္။
(ဗယာေသြအရွ္ရဖီ-ထာနဝီ) အစၥလာမီရွာဒီ
ေနကာဟ္ျပဳျခင္းသည္ သာသနာ၏ တစ္ဝက္ျဖစ္ျခင္း
* တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဗႏၵာေက်းကၽြန္သည္ ေနကာဟ္ျပဳလုပ္လိုက္ေသာ္ ၎၏ ဒီးန္ထက္ဝက္ျပည့္စံုသြားသည္။ က်န္ထက္ဝက္ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အားေၾကာက္ရြံျခင္းျဖင့္ ရယူကုန္။
ျပည့္စံုေသာဘာသာေရးရွိသူျဖစ္ရန္ ရွရီအသ္တရားေတာ္၏ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္အားလံုးကုိ အမလ္ျပဳလုပ္ရန္အေရးႀကီး၏။ ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ လူသား၏ အျပင္ပိုင္း၊ အတြင္းပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာအမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ားရွိေပသည္။ ရွရီအသ္တရားေတာ္၏ အတြင္းအျပင္အမိန္႔ပညတ္ခ်က္မ်ားကို အမလ္မျပဳလုပ္ပဲ ျပည့္ဝေသာေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ နီးကပ္မႈရရန္ မက္ထားျခင္းသည္ အလဟႆျဖစ္၍ အသံုးမဝင္ေခ်။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အသိဥာဏ္ရွိသူဟူသည္ မိမိ၏နဖ္စ္စိတ္ရုိင္းကုိ ႏွိမ္နင္း၍ ေသၿပီးေနာက္ဘဝအတြက္ ႀကိဳတင္အမလ္ျပဳလုပ္သူကို ေခၚဆိုသည္။ အသိဥာဏ္မရွိသူဟူသည္ မိမိ၏စိတ္အလိုဆႏၵေနာက္ကိုလိုက္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွ ေမွ်ာ္လင့္မက္ထားေနသူကိုေခၚသည္။