ဝင္ခြင့္ေတာင္းျခင္းဆိုင္ရာ အစၥလာမ့္နည္းစနစ္မ်ား

အစၥလာမ္သည္ လူသားတုိ႔အတြက္ လူ႔ဘဝရွင္သန္ေနစဥ္ ေတြ႕ႀကံဳရမည့္ အေၾကာင္းႀကီးငယ္အားလံုး၏ နည္းစနစ္မ်ားကို ျပသေပးထားၿပီးျဖစ္ေပသည္။ အစၥလာမ္တြင္ရွိသည့္ ထိုနည္းစနစ္မ်ားကို မြတ္စ္လင္မ္တို႔က အျပည့္အ၀လိုက္နာကာ အစၥလာမ္ကို ျပသရမည္။ အစၥလာမ့္ပံုစံကို လူအမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔က်င့္သံုးႏိုင္ရန္၊ အစၥလာမ္မသိသူမ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ရန္ ကိုယ္တိုင္ ယင္းနည္းစနစ္မ်ားကို သိရွိထားရန္ အေရးႀကီးလွေပသည္။ အစၥလာမ္တြင္ လူ လူခ်င္း ေတြ႕ဆံုဆက္ဆံမႈႏွင့္ လူမႈေရးပိုင္းဆိုင္ရာကို ကိုးကြယ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာထက္ သာပို၍ အေလးေပးထားသည္။

ထင္ရွားသည့္ပမာတစ္ခုျပဆိုရေသာ္ ကမာၻ႕ေနာက္ဆံုး ေကာင္းကင္က်က်မ္းျဖစ္သည့္ ကုရ္အာန္တြင္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔ တစ္ေန႔ငါးႀကိမ္ေဆာက္တည္ရသည့္ ဆြလာသ္အေၾကာင္းမိန္႔ရာတြင္ ဆြလာသ္ေဆာက္တည္ၾက ဟုသာမိန္႔ထားသည္။ ဆြလာသ္ဟူသည္ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ျဖစ္ရမည္။ ဘာေတြဖတ္ရမည္။ ဆြလာသ္ေဆာက္တည္လွ်င္ အဘယ္ကဲ့သို႔ ဝတ္ဆင္မွ ျပည့္စံုသည္ စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္ မိန္႔မထားေပ။ ထိုအေသးစိတ္ကို ႏွစ္ဌာန၏ဂရုဏာရွင္ျဖစ္ၿပီး ထိုေကာင္းကင္က်က်မ္း၏ အႀကီးဆံုးေသာအဖြင့္ပညာရွင္ျဖစ္ေသာ မဟာတမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က ကိုယ္တိုင္ေဆာင္ရြက္ျပ၍လည္းေကာင္း၊ မိန္႔ခြန္းမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း ညႊန္ၾကားခဲ့သည္။ ထိုနည္းတူ ဇကားသ္၊ ေဆာဝ္မ္ (ရိုဇဟ္)၊ ဟဂ်္၊ ကုရ္ဗာနီ စသည္တို႔၏နည္းစနစ္ကို အေသးစိတ္ အက်ယ္တဝင့္ မမိန္႔ထားေပ။ အလိုသေဘာညႊန္းသည့္ အမိန္႔မ်ားပါမည္။ ထိုမွ်သာျဖစ္သည္။ အထက္ပါ ဆြလာသ္၊ ဟဂ်္၊ ဇကားသ္ စသည္တို႔သည္ ကိုးကြယ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္သည္။ လူမႈေရးပိုင္းဆိုင္ရာ မဟုတ္ေပ။

ယခု လူမႈေရးပိုင္းဆိုင္ရာ က႑မ်ားအနက္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ အေမြက႑အေၾကာင္းကို ေကာင္းကင္က်က်မ္းကုရ္အာန္တြင္ မိန္႔ဆိုထားမႈကို ၾကည့္ပါ။ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္မႈပံုစံႏွင့္ ၎တို႔၏ရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုပါ အေသးစိတ္ အျပည့္အစံု က်စ္လစ္စြာ မိန္႔ထားသည္။ ထိုနည္းတူ စူရဟ္ႏူးရ္ဟူသည့္က႑တြင္ တစ္အိမ္ႏွင့္တစ္အိမ္ အလည္သြားရာတြင္ မည္သို႔ပံုစံအခြင့္ေတာင္းပါ။ မည္သည့္အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ မည္သို႔သြားပါ။ မိခင္ပင္ျဖစ္ပါေစ အခြင့္ေတာင္းပါဟု ဆရာတစ္ဦးက တပည့္ကို ခရီးစဥ္တြင္ မတိမ္းေစာင္းမခၽြတ္ေခ်ာ္ေစရန္ ဂရုတစိုက္မွာၾကားေနသကဲ့သို႔ ေသခ်ာစြာ မိန္႔မွာထားေပသည္။ ထိုနည္းတူ မိဘမဲ့ကေလးမ်ားကို မည္သို႔ဆက္ဆံပါဟူ၍ ေနရာေပါင္းမ်ားစြာတြင္ မွာၾကားထားသည္။ ထိုအေၾကာင္းကိစၥတုိ႔သည္ လူမႈေရးျဖစ္ေပသည္။ ထိုေၾကာင့္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးစြာ ခံယူက်င့္သံုးေန႔သည့္ အစၥလာမ္တြင္ လူမႈေရးဆိုင္ရာ နည္းစနစ္မ်ားကို မည္သုိ႔မည္ပံု ျပသမိန္႔ထားသည္ကို ေကာင္းစြာသိရွိထားရမည္။ ထိုသို႔သိရွိထားၿပီးေနာက္ လက္ေတြ႕ပံုေဖာ္က်င့္သံုးကာ အစၥလာမ္ကိုေဖာ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ မြတ္စ္လင္မ္သည္ မြတ္စ္လင္မ္ႏွင့္ ဆက္ဆံသည္ျဖစ္ေစ၊ မြတ္စ္လင္မ္မဟုတ္သူႏွင့္ ဆက္ဆံသည္ျဖစ္ေစ လူမႈေရးက႑ကို အစၥလာမ္၏နည္းစနစ္အတိုင္း ျပည့္ဝစြာ လိုက္နာက်င့္သံုးရေပမည္။

ယခု လူမႈေရးကိစၥတစ္ခုျဖစ္သည့္ အိမ္တစ္အိမ္မွ တစ္အိမ္သို႔သြားလာၾကသည့္အခါ ၀င္ခြင့္ေတာင္းရမည့္ အစၥလာမ့္နည္းစနစ္ကို မြတ္စ္လင္မ္တို႔ လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ရန္အတြက္ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေနစဥ္ႏွင့္အမွ် အိမ္၊ ဆိုင္၊ ရံုး၊ ေက်ာင္းစသည္မ်ားႏွင့္ ကူးလူးဆက္ဆံေနရသည္ျဖစ္ေပသည္။ ဝင္ခြင့္ဟူသည္ လူ လူခ်င္းေတြ႔ဆံုရာတြင္ မေတြ႕ဆံုမီ ေတာင္းခံရမည့္အရာျဖစ္သည္။ လူတိုင္းသည္ အေဆာင္အဦးတစ္ခုႏွင့္ ေနထိုင္စၿမဲပင္ျဖစ္သည္။ အၿမဲတမ္း လမ္းေပၚေနသူ မရွိပါ။ တခါတရံ သြားရင္းလာရင္း ေတြ႕ၾကသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ အခန္း၊ အိမ္၊ ရံုးတို႔တြင္ ရွိၾကေပသည္။ ထိုေနရာမ်ားတြင္ ေတြ႕ဆံုျခင္းျဖစ္ပါက ဝင္ခြင့္ေတာင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး မိမိကိုယ္တိုင္သည္ ဝင္ခြင့္ေတာင္းျခင္းဆိုင္ရာ စည္းကမ္းမ်ားကို သိထားရပါမည္။

တစ္ဖန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူႀကီးမ်ားက အစၥလာမ့္စည္းကမ္းတက် ဝင္ခြင့္ေတာင္းသည့္နည္းစနစ္မ်ားကို ဦးေဆာင္က်င့္သံုးျပမွသာလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ မ်ဳိးဆက္သစ္တို႔တြင္ မြတ္စ္လင္မ္ပီသေစမည့္ အစၥလာမ္၏စည္းကမ္းေကာင္းမ်ားသည္ ၎တို႔၏ရင္ထဲဝယ္ စြဲမွတ္ၿပီးသား ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ တစ္ဖန္ အစၥလာမ္၏ထူးျခားခ်က္တစ္ခုမွာ ေလာကီလူမႈေရးကိစၥကိုပင္ အစၥလာမ့္နည္းစနစ္ႏွင့္အညီ မြတ္စ္လင္မ္က လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ပါက ၎သူအတြက္ ေနာင္တမလြန္အာခိရသ္တြင္ မရွိမျဖစ္ အသံုးဝင္သည့္ ကုသိုလ္ဟူသည့္အရာကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ဦးမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ အစၥလာမ္၏ လူမႈေရးနည္းစနစ္မ်ားကိုလည္း ေသခ်ာက်နာစြာ သိမွတ္ထားၿပီး လက္ေတြ႕လိုက္နာႏိုင္ရန္ လူမႈေရးက႑တစ္ခုျဖစ္သည့္ ဝင္ခြင့္ေတာင္းျခင္းဆိုင္ရာ အစၥလာမ္နည္းစနစ္မ်ားကို အလ္မုဖီးဒ္မွ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

(၁) ဦးစြာ စလာမ္ဆို၍ ၿပီးမွ ခြင့္ေတာင္းရန္
အိမာမ္အဗူဒါဝူးဒ္ ရဟ္မသုလ္လာဟိအလိုင္းဟ္က ဝင္ခြင့္ေတာင္းျခင္းဆိုင္ရာ ဟဒီးစ္တစ္ခုကို ဆင့္ျပန္ထားသည္။ တစ္ခါက ဗႏူအာမိရ္မ်ဳိးႏြယ္မွ လူတစ္ဦးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဝင္လာႏိုင္ပါသလားဟု ေလွ်ာက္ထားလိုက္သည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က မိမိအားအလုပ္အေကၽြးျပဳေနသူကို  အသင္ ထိုပုဂၢဳိလ္ထံသြား၍ ... အစၥလာမုအလိုင္းကြမ္း၊ ကၽြန္ေတာ္ဝင္လာႏိုင္ပါသလား ဟူ၍ ၀င္ခြင့္ေတာင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုနည္းစနစ္ကို သင္ေပးလိုက္ပါဟု ညႊန္ၾကားေတာ္မူလိုက္သည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္က ယင္းညႊန္ၾကားခ်က္ကို ၾကားသည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပင္ အစၥလာမုအလိုင္းကြမ္း၊ ကၽြန္ေတာ္ ဝင္လာႏိုင္ပါသလားဟု ဝင္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္သည္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူလိုက္ေပသည္။

(၂) ဝင္ခြင့္ေတာင္းခ်ိန္ မိမိ၏နာမည္ သို႔မဟုတ္ ထင္ရွားသည့္အေခၚအေဝၚကို ေျပာဆိုျခင္း
ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတို႔၌ပါဝင္သည့္ မိအ္ရားဂ်္ခရီးစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေက်ာ္ၾကားသည့္ဟဒီးစ္တြင္ အမည္ေျပာ၍ ဝင္ခြင့္ေတာင္းခ်ိန္ဆိုင္ရာ ပံုစံတစ္ခုကို ဤသို႔မိန္႔ထားေပသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က မိအ္ရာဂ်္အေၾကာင္းကို မိန္႔ေတာ္မူရင္း ေျပာသည္မွာ ... ဂ်ိဗ္ရအီးလ္ အလိုင္းဟိစၥလာမ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ေလာက၏မိုးေကာင္သို႔ ေခၚေဆာင္သြားသည္။ ထိုေနရာသို႔ေရာက္သည့္အခါ ဝင္ခြင့္ေတာင္းသည္။ ထိုအခါ မည္သူပါနည္းဟု ေမးေလသည္။ ဂ်ိဗ္ရအီးလ္ပါဟု အေျဖေပးလိုက္သည္။ တဖန္ အသင္ႏွင့္အတူ မည္သူပါနည္းဟု ထပ္ေမး၏။ မုဟမၼဒ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ဟု အေျဖေပးလိုက္သည္။ တဖန္ ဒုတိယမိုးေကာင္းကင္သုိ႔ ေခၚေဆာင္သြားသည္။ ၿပီးေနာက္ တတိယမိုးေကာင္းကင္၊ စတုတၳမိုးေကာင္းကင္ အထပ္တိုင္း၏ ေကာင္းကင္တံခါးသို႔ေရာက္တိုင္း မည္သူနည္းဟု ေမး၏။ ၎ကလည္း ဂ်ိဗ္ရအီးလ္ပါဟု ေျဖေပသည္။

ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတြင္ပင္ အဗူမူစာအရွ္အရီ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟုထံမွ ဝင္ခြင့္ေတာင္းသည့္အခါ အမည္ေျပာသည္ကို ညႊန္းဆိုသည့္ ဟဒီးစ္တစ္ခုကို ဆင့္ျပန္ထားေပသည္။ တစ္ခါက တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္သည္ ဥယ်ာဥ္တစ္ခု၏ ေရတြင္းသို႔ ႂကြျမန္းသြားေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အဗူဗကၠရ္ ရသီြယလႅာဟုအန္ဟု ေရာက္လာသည္။ ၀င္ခြင့္ေတာင္းသည့္အခါ အဗူမူစာသခင္က ဘယ္သူလဲဟု ေမးလိုက္သည္။ ၎က အဗူဗကၠရ္ပါဟု ေျဖသည္။ တဖန္ ဟဇရသ္အုမရ္ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု ေရာက္လာၿပီး ဝင္ခြင့္ေတာင္းသည္။ အဗူမူစာသခင္က ဘယ္သူလဲဟု ေမးလိုက္သည္။ အုမရ္ပါဟု အေျဖေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ အြတ္စ္မာန္ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟု ေရာက္လာၿပီး အထက္ပါအတိုင္းပင္ ဝင္ခြင့္ေတာင္းကာ အမည္ကိုေျဖေပသည္။

ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတြင္ပင္ ဝင္ခြင့္ေတာင္းသည့္အခါ အမည္ေျပာရန္ကို ညႊန္းဆိုသည့္ ဟဒီးစ္တစ္ပုဒ္ကို ဟဇရသ္ဂ်ာဗိရ္ ရသီြယလႅာဟုအန္ဟုထံမွ ဆင့္ျပန္ထားသည္။ ထိုဆြဟာဗဟ္က ေျပာျပသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ထံ ခစားရန္အတြက္ ကိုယ္ေတာ္၏ေနအိမ္ကို တံခါးေခါက္လိုက္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က ဘယ္သူလဲဟု ေမးေတာ္မူသည္။ ကၽြန္ေတာ္ပါ ဟုအေျဖေပးလိုက္သည္။ ထိုအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ ဟုမိန္႔လိုက္သည္။ ထိုမိန္႔သည့္ပံုစံမွ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္သည္ မရွင္းမလင္းေျဖၾကားမႈ မႏွစ္သက္ေၾကာင္း သိရေပသည္။

မွတ္ခ်က္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အေနျဖင့္ ေမးျမန္းမႈကို ေျဖသည့္အခါ မည္သူမည္ဝါ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းေျပာရမည္။ ထို႔အတူ မည္သူႏွင့္ေတြ႕ဆံုရန္ လာသူျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုရေပမည္။

(ဤသို႔အမည္ေျပာျခင္းကို ဖုန္းေျပာရာတြင္လည္း က်င့္သံုးရပါမည္။ ဖုန္းကို မည္သူမဆုိ ဆက္သြယ္ႏိုင္သလို ဖုန္းအတြင္းမွ အသံကို မမွတ္မိသည္လည္း ျဖစ္တတ္ေပသည္။ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္သူက မည္သူ႔ကိုမဆိုဖုန္းေခၚေျပာဆိုပါက ရင္းႏွီးေနသူ နံပါတ္တြင္ အမည္ထည့္ထားသူ ျဖစ္ေနပါက အေၾကာင္းမရွိ။ ဤသို႔မဟုတ္ပါက အမည္ေျပာရမည္။ တဖက္ ဘယ္သူလဲ ဘယ္ကလဲေမးသည္ကို ငါ့မသိရေကာင္းလားဟု စိတ္ဆိုးေဒါသူပုန္မထရေပ။ ထိုသုိ႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အစၥလာမ့္အဆံုးအမ၊ အစၥလာမ့္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည္ကို သိထားရေပမည္။ ဘယ္သူလဲဟုေမးလွ်င္ သူငယ္ခ်င္းပါ ဟုမေျဖႏွင့္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစြာရွိႏိုင္သည္။ အသံတူသူ၊ အမည္တူသူ မ်ားစြာရွိႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည့္စံုစြာ တစ္ဖက္သား စိတ္ရွင္းေအာင္ ေျပာရပါမည္။ ေလာကီ၏အလုပ္အကိုင္မ်ား ေလွ်ာက္ထားရ၌ ေလွ်ာက္လႊာေပါင္းမ်ားစြာတြင္  အႀကိမ္ႀကိမ္ အမည္ဘယ္သူ ဘယ္သူ႔သား၊ အဘယ္အရပ္တြင္ ေနထိုင္သူ စသည္ျဖင့္ ျဖည့္စြက္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ေလွ်ာက္လႊာမ်ားတြင္ ေမးျမန္းမႈမွာ လူလူခ်င္းေမးသည္ဆိုပါက ထရိုက္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ပင္ ေစ့ေစ့ငွငွ ေမးထားသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသုိ႔ေမးရေကာင္းလားဟု စိတ္ဆိုး၍ ေလွ်ာက္လႊာကို ဘယ္သူမွ မၿဖဲပစ္၊ အင္တာဗ်ဴးသူကို မင္း အဲ့သေလာက္ေမးရသလားဟု ေဒါသျဖင့္ လက္သီးျဖင့္မထိုးက်ိတ္ၾက။ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာျဖင့္ လက္ေရးကိုပင္ အက်အနျပဳျပင္၍ ေလွ်ာက္လႊာေရးေပးသည္။ မ်က္ႏွာၿပံဳးခ်ဳိစြာျဖင့္ အင္တာဗ်ဴးေျဖေပးသည္။ လက္မခံမည္စိုး၍ ပို၍ပင္ ၿပံဳးျပလိုက္ေသးသည္။ ယခု အစၥလာမ္က ေလာက၏အဓိကအရာျဖစ္သည့္ လူက လူႏွင့္ေတြ႕ဆံုရာတြင္ ကို ခ်ဳိသာေျပျပစ္၍ ျပည့္စံုစြာ ေျဖဆိုရမည့္အေၾကာင္း လက္ေတြ႕သင္ၾကားေပးေနသည္။ ဤသည္ကို မြတ္စ္လင္မ္တို႔က စိတ္တြင္းစြဲမွတ္၍ လိုက္နာရပါမည္။ မည္မွ်ပင္ ရင္းႏွီးသူျဖစ္ေစ ၎က ဘယ္သူလဲေမးသည္ကို ဘာမွ် စိတ္ဆိုး စိတ္ကြက္ရန္ မလိုအပ္ေပ။)

(၃) သံုးႀကိမ္ ခြင့္ေတာင္းရန္
ဗုခါရီႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္းတြင္ ဝင္ခြင့္ေတာင္းသည့္ အႀကိမ္အေရကို ညႊန္းဆိုသည့္ ဟဒီးစ္ကို အဗူမူစာအရွ္အရီ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟုထံမွ ဆင့္ျပန္ထားသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္က ... အခြင့္ကို သံုးႀကိမ္ေတာင္းရမည္။ ထိုသို႔ေတာင္းစဥ္ အခြင့္ရပါက ေကာင္းေပသည္။ အကယ္၍ သံုးႀကိမ္ေတာင္းၿပီး အခြင့္မရပါက ျပန္လာလိုက္ရမည္။...ဟု ညႊန္ၾကားထားသည္။

ထိုသို႔ သံုးႀကိမ္ခြင့္ေတာင္းရာတြင္ အေကာင္းဆံုးပံုစံမွာ တစ္ႀကိမ္ခြင့္ေတာင္းၿပီးေနာက္ နမားဇ္ေလးရကအသ္ဖတ္စာမွ် အခ်ိန္ေစာင့္ဆိုင္းရမည္။ ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ခြင့္ေတာင္းရေပမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိခြင့္ေတာင္းေနသူ (တစ္နည္း မိမိကိုခြင့္ျပဳမည့္သူ) သည္ နမားဇ္ဖတ္ေနသူ၊ သို႔မဟုတ္ အိမ္သာတတ္ေနသည့္အခ်ိန္ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥ တစ္ခုခုျပဳလုပ္ေနသည့္ အေျခအေနမ်ားတြင္ ရွိတတ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နမားဇ္ ေလးရကအသ္ဖတ္သည့္အခ်ိန္ခန္႔မွ် ေစာင့္ဆိုင္းရေပမည္။

(၄) တံခါးကို ျပင္းထန္စြာမေခါက္ရန္
မိမိခြင့္ေတာင္းေနသည့္အိမ္ရွင္သည္ မိမိ၏မိဘ၊ ဆရာသမား၊ အာလင္မ္၊ သူေတာ္စဥ္၊ သက္ႀကီးဝါႀကီးတို႔ျဖစ္ပါက အထူးဂရုစိုက္၍ သိမ္ေမြ႕စြာ တံခါးေခါက္ရေပမည္။ အိမာမ္ဗုခါရီ ရဟ္မသုလ္လာဟိအလိုင္းဟ္က မိမိေရးသားသည့္စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္ ဟဇရသ္အနတ္စ္ ရသြီယလႅာဟုအန္ဟုထံမွ ဟဒီးစ္တစ္ခုကို ဆင့္ျပန္ထားသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြလႅလႅားဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္၏ တံခါးကို လက္ညႇဳိးျဖင့္သာ ေခါက္ေပသည္။ ထိုနည္းတူပင္ ေရွးယခင္ သူေတာ္မြန္တို႔သည္ မိမိတို႔အႀကီးအကဲမ်ား၏ တံခါးကို လက္သည္းကိုအသံုးျပဳၿပီး ေခါက္ေလ့ရွိသည္။ ယင္းပုဂၢဳိလ္ႀကီးမ်ားသည္ ေနာက္တစ္ဦးအား မည္မွ်ရိုေသေလးစားသည္ကို အထက္ပါလုပ္ရပ္တို႔မွ သိရွိႏိုင္ေပသည္။ (ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္း ေနာက္တစ္ဦးကို ေလးစားရိုေသမႈကို က်င့္ယူရပါမည္။)

အထက္ပါကဲ့သုိ႔ ညင္သာသိမ္ေမြ႕စြာ တံခါးေခါက္ အသံေပးသင့္သည့္အခ်ိန္မွာ အိမ္ရွင္သည္ အနီးအနားတြင္သာရွိမည္ဟု ယူဆရသည့္အခ်ိန္ ျဖစ္ေပသည္။ ဤသုိ႔မဟုတ္ဘဲ တံခါးႏွင့္ ေဝးသည့္ေနရာ တံခါးေခါက္သံ မၾကားႏိုင္သည့္ေနရာတြင္ ရွိေနမည္ဟု ယူဆရပါက ၎သူၾကားႏိုင္မည့္အသံျဖင့္ တံခါးေခါက္ရပါမည္။
ယေန႔အခါတြင္ ၿမိဳ႕ေပၚရွိေနအိမ္အမ်ားစုတြင္ လူေခၚေခါင္းေလာင္းမ်ား၊ ဘဲလ္မ်ား တပ္ဆင္ထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းေခါင္းေလာင္း၊ ဘဲလ္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ေခၚမည္ဆိုပါကလည္း အထဲကလူ ထိတ္လန္႔မႈမျဖစ္ေစမည့္ပံုစံျဖင့္ ႏွိပ္ရမည္။ အႀကိမ္ေရမ်ားစြာ ဆက္တိုက္မႏွိပ္ရေပ။ ဘဲလ္ႏွိပ္တစ္ႀကိမ္ႏွိပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ပထမစည္းကမ္းခ်က္ သံုးခုကို လိုက္နာရပါမည္။ ေလးရကအသ္နမားဇ္မွ် ေစာင့္ဆိုင္းရမည္။ ေမးျမန္းလွ်င္ မည္သူမည္၀ါျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းစြာ ေျပာဆိုရပါမည္။ (ဤဝင္ခြင့္ေတာင္းျခင္းဟူသည္ အိမ္တြင္းရွိ အခန္းမ်ားႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္ပါသည္။)
[သုဟ္ဖွာေအဒုလ္ဟန္၊ စာ ၁၂၄မွ ၁၂၆ အထိ)

credit=>https://m.facebook.com/almufeed.mm/photos/a.384419661678629.1073741825.383183328468929/912919708828619/?type=3

Post a Comment

Previous Post Next Post