မြတ္စ္လင္မ္သည္ တစ္ေန႔တြင္ ငါးႀကိမ္နမားဇ္ကို မျပဳမေနရတာဝန္အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ရသလို ယင္းနမားဇ္ကိုလည္း သန္႔ျပန္႔သည့္ ခႏၶာကိုယ္၊ သန္႔ရွင္းသည့္ အဝတ္အထည္ႏွင့္ စင္ၾကယ္သည့္ ေနရာတို႔တြင္ ေဆာက္တည္ရသည္။ ေန႔စဥ္တာဝန္တြင္ပါရွိသည့္ နမားဇ္ကိုထမ္းေဆာင္ရန္ သန္႔ရွင္းမႈသည့္ အေရးႀကီးေပသည္။ အစၥလာမ္တြင္ သန္႔ရွင္းမႈျပဳလုပ္ရသည့္နည္းကို အဆင့္ဆင့္ ျပဌာန္းေပးထားသည္။ ကမာၻ႕လူသားထုတစ္ခုလံုးတြင္ ႏွစ္မ်ဳိးသာ ကြဲျပားသည့္ ေယာက်္ားႏွင့္ မိန္းမတို႔အတြက္ မတူညီသည့္ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ေပးထားသည္။ ထိုထဲမွ ယခုေဖာ္ျပမည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ အေျခအေနႏွင့္ သက္ဆိုင္ပါသည္။ အမ်ဳိးသမီးဆိုင္ရာ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို အမ်ဳိးသားမ်ားလည္း ေလ့လာထားရမည္။ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားစြာႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္သူျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသား၏ ေမြးဖြားေပးသူမွာ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္သည္။ အေဒၚမ်ားမွာ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္သည္။ အမ၊ ညီမမ်ား၊ တပည့္မမ်ား၊ လက္ေအာက္ဝန္ထမ္းမွ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၊ တူမမ်ား၊ ဇနီး၊ သမီး စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားစြာႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အမ်ဳိးသားမ်ားပါ ဖတ္ရွဳထားမည္ဆိုပါက မိမိႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ေနသူတို႔အား ျပန္လည္ သင္ျပ ေျပာျပေပးႏိုင္မည္။ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ပညာသင္ဦးေႏွာက္ျဖင့္ ေတြးျမင္ သင္ယူပါက ပညာတိုးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုေဖာ္ျပမည့္ အေၾကာင္းအရာကို အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတိုင္း ေလ့လာဖတ္ရွဳပါ။ ျပန္လည္ သင္ျပ၊ ျဖန္႔ေဝပါဟု တိုက္တြန္းပါသည္။
အျဖဴဆင္းျခင္း
အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ သားအိမ္အတြင္းတြင္ရွိေသာ မ်ဳိးဥ၊ ဆဲလ္စသည္တို႔သည္ သဘာဝအေလ်ာက္ ေၾကြျခင္း၊ ပ်က္စီးသြားျခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္သည့္အခါ သားအိမ္လမ္းေၾကာင္းမွေန၍ ျပင္ပသုိ႔ ေသြး၊ အရည္ၾကည္၊ အခၽြဲ စသည္မ်ား ဆင္းသက္လာသည္။ အပ်ဳိအရြယ္တြင္ အမ်ားဆံုး ႀကံဳေတြ႕ရသည္မွာ ရာသီေသြးဆင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ရာသီႏွင့္အတူ အျဖဴဆင္းျခင္းသည္လည္း အမ်ဳိးသမီး (အပ်ဳိ၊ အိမ္ေထာင္ရွင္)တို႔တြင္ အမ်ားအားျဖင့္ ျဖစ္ေလ့ရွိၾကသည္။ အိမ္ေထာင္ရွင္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ သားသမီးေမြးဖြားလွ်င္ မီးတြင္းေသြးဆင္းျခင္း ျဖစ္ေပၚသည္။ ယင္းျဖစ္စဥ္အားလံုးသည္ သားအိမ္မွ ျဖစ္ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္လာသည့္အခါ ခဝပ္ဆည္းကပ္မႈဆိုင္ရာမ်ားတြင္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးမႈမ်ား၊ အခ်ဳိ႕တာဝန္မ်ားကို ရပ္ဆိုင္းေပးျခင္းမ်ားရွိသည္။ ရာသီေသြး၊ မီးတြင္းေသြး၊ ယင္းေသြးႏွစ္မ်ဳိးတြင္ သတ္မွတ္ကာလ ေက်ာ္လြန္မႈတို႔ေၾကာင့္ ေရာဂါေသြးဟု ေျပာင္းလဲေခၚရသည့္ အေျခအေန စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အလ္မုဖီးဒ္မွ ေရးသားၿပီးျဖစ္သည္။ ယခု အျဖဴဆင္းျခင္းသည္လည္း ယင္းသားအိမ္မွပင္ ျဖစ္ေပၚျခင္းျဖစ္ရာ ထိုအေၾကာင္းအရာႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပမည္။
ေဆးပညာ၏ သတ္မွတ္မႈတြင္ အျဖဴဆင္းျခင္းသည္ ေရာဂါေၾကာင့္ ဆင္းျခင္းရွိသလို၊ က်န္းမာေရး ေကာင္းျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရသည္လည္း ရွိသည္ဟု မွတ္သားရသည္။ က်န္းမာေရးေကာင္းျခင္း ေၾကာင့္ဆိုသည္မွာ အျဖဴဆင္းျခင္းကို အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ သားအိမ္မွ သဘာဝအရ သန္႔စင္ေပးသည့္အရည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္မ်ားရွိသည္။ အပ်ဳိတြင္လည္း ဆင္းသလို အိမ္ေထာင္ရွင္မမ်ားတြင္လည္း ျဖစ္ေပၚ တတ္သည္။
က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕ယြင္းမႈေၾကာင့္ အျဖဴဆင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ သားအိမ္သန္႔စင္ျခင္းေၾကာင့္ အျဖဴဆင္းသည္ျဖစ္ေစ အေျခအေနႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို ရွရီအသ္က မသန္႔ဟုသတ္မွတ္သည္။ သားအိမ္အတြင္း ရွိေနစဥ္ကာလသည္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ရွိသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအေျခအေနသည္ သန္႔ေနသည္။ ေမြးလမ္းေၾကာင္းအတြင္း ရွိေနသေရြ႕ သန္႔၏။ သို႔သာမက သားအိမ္အေပါက္ဝတြင္ (သားအိမ္ေပါက္ အဝိုင္းေလးတည့္တည့္တြင္) ရွိေနသည္အထိ ျပင္ပသုိ႔ေရာက္သည္ဟု မသတ္မွတ္ေသးပါ။ ခႏၶာကိုယ္အျပင္ဘက္ထြက္လာလွ်င္ မသန္႔ဟု သတ္မွတ္သည္။ အျဖဴဆင္းျခင္းဟု ဆိုရာတြင္ အရည္၊ အပ်စ္၊ အခဲ၊ အခၽြဲ အားလံုးကို ဆိုလိုပါသည္။
(၁) အျဖဴဆင္းသူႏွစ္မ်ဳိး
အျဖဴဆင္းသူတို႔တြင္ ပံုစံႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္။
(က) ပထမအမ်ဳိးအစားမွာ တစ္ခါတရံမွ ဆင္းသူျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔လံုးတြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္ဆင္းမည္။ သို႔မဟုတ္ တစ္နာရီအတြင္းမွာပင္ သံုးႀကိမ္၊ ေလးႀကိမ္ဆင္းမည္။ နမားဇ္ကို သန္႔ရွင္းမႈျဖင့္ ဖတ္ႏိုင္သည့္ အခ်ိန္မွ် ရပ္တန္႔မႈရွိသည္။ အျဖဴဆင္းရာတြင္ ပမာဏ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ ထိုသို႔ေသာသူမ်ဳိးကို တစ္ခါတစ္ရံမွ အျဖဴဆင္းသူဟု သတ္မွတ္သည္။
(ခ) ဒုတိယအမ်ဳိးအစားမွာ အခ်ိန္တိုင္း ဆက္တိုက္ အျဖဴဆင္းေနသူျဖစ္သည္။ ရာသီလာသကဲ့သို႔ ဆင္းေနသည္။ ရပ္တန္႔ခ်ိန္နည္းပါးသည္။ နမားဇ္ကို သန္႔ရွင္းမႈျဖင့္ ဖတ္ႏိုင္သည့္ အခ်ိန္ခန္႔မွ်ပင္ ရပ္တန္႔ျခင္းမရွိ။ ဆင္းသည့္ ပမာဏ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ ဆင္းသည့္ အခ်ိန္သည္ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေနလွ်င္ ထိုသို႔ေသာသူမ်ဳိးကို ဆက္တိုက္ဆင္းသူဟု သတ္မွတ္သည္။
(၂) တူညီသည့္ ပညတ္ခ်က္
ႏွစ္မ်ဳိးလံုးအတြက္ တူညီသည့္ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ဦးစြာ ေဖာ္ျပမည္။ အျဖဴဆင္းျခင္းကို မသန္႔ဟု သတ္မွတ္သည့္အတြက္ အျဖဴဆင္းလွ်င္ ဝုဇူပ်က္သည္။ ဝုဇူပ်က္ျခင္းသာ ျဖစ္မည္။ ေရခ်ဳိးရန္ ဝါဂ်ိဗ္မထိုက္ပါ။ ရိုဇဟ္ထားခြင့္ရွိသည္။ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းေနစဥ္ အျဖဴဆင္းလၽွင္ ႐ိုဇဟ္ မပ်က္ပါ။ ဇနီးေမာင္ႏွံ ေနထိုင္ခြင့္ရွိသည္။ ကုရ္အာန္ သိလာဝသ္ လုပ္ခြင့္ရွိသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းကို ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္လိုလွ်င္ ဝုဇူျပဳရမည္။ ေရးသားလိုလွ်င္လည္း ဝုဇူျပဳရမည္။
(၃) ပထမအမ်ဳိးအစားအတြက္ ပညတ္ခ်က္ (တစ္ခါတရံမွဆင္းသူ)
ပထမ အမ်ဳိးအစားသည္ တစ္ခါတရံမွ အျဖဴဆင္းသူျဖစ္သျဖင့္ အျဖဴဆင္းသည္ႏွင့္ ဝုဇူပ်က္သြားမည္။ ခႏၶာကိုယ္တြင္ ေပက်ံလွ်င္ ေဆးေၾကာရမည္။ အဝတ္အစားတြင္ ေပက်ံလွ်င္ ယင္းအဝတ္အစားသည္ မသန္႔ျဖစ္၏။ ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ရမည္။
(မသန္႔ေပက်ံရာတြင္ လက္ဖဝါးအခ်ဳိင့္ေလး၏ အျပန္႔အတိုင္းအတာထက္ နည္းလွ်င္ မသန္႔စင္ဘဲ နမားဇ္ဖတ္ခြင့္ ျပဳထားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယင္းခြင့္ျပဳခ်က္သည္ သန္႔စင္ရန္ ေရအခက္အခဲ၊ လဲလွယ္ရန္ အဝတ္အစား အခက္အခဲ ရွိသည့္ကာလအတြက္ ျဖစ္၏။ ယေန႔အခါတြင္မူ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အသနားေတာ္ျဖင့္ အားလံုးသည္ အသင့္အတင့္ ေခ်ာင္လည္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ေခ်ာင္လည္ပါလွ်က္ ခႏၶာကိုယ္ကို မေဆးေၾကာ၊ အဝတ္အစား မလဲလွယ္ဘဲ ေနျခင္းသည္ မကၠရူဟ္ျဖစ္ပါသည္။ လက္ဖဝါးအခ်ဳိင့္ေလး၏ အျပန္႔အတိုင္းအတာမွ် သို႔မဟုတ္ ထို႔ထက္မ်ားလွ်င္ မေဆးေၾကာဘဲ နမားဇ္မပိုင္ပါ။)
နမားဇ္အတြင္း ရွိေနစဥ္ ဆင္းလွ်င္ (အျဖဴဆင္းသည္ႏွင့္ ဝုဇူပ်က္သြားၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္) ယင္းနမားဇ္ပ်က္သည္။ နမားဇ္အစျပဳခ်ိန္က အသန္႔ျဖစ္သည္။ (အျဖဴဆင္းျခင္း မရွိ) နမားဇ္တဝက္တြင္ အျဖဴဆင္းလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ အဝတ္အစားကို သန္႔ရွင္းေအာင္ျပဳၿပီးေနာက္ အစမွ ျပန္ဖတ္ရမည္။ နမားဇ္ဟု ဆိုရာတြင္ ဖရ္ဇ္၊ ဝါဂ်ိဗ္၊ စြႏၷသ္၊ နဖိလ္၊ ကဇြာ အားလံုးပါဝင္ပါသည္။
(၄) ဒုတိယအမ်ဳိးအစားအတြက္ ပညတ္ခ်က္ (ဆက္တိုက္ဆင္းသူ)
ဒုတိယအမ်ဳိးအစားသည္ အခ်ိန္တိုင္း အျဖဴဆင္းေနသူျဖစ္သည္။ နမားဇ္ကို သန္႔ရွင္းမႈျဖင့္ ဖတ္ႏိုင္သည့္ အခ်ိန္ခန္႔မွ်ပင္ အျဖဴဆင္းျခင္းသည္ ရပ္တန္႔မႈ မရွိေပ။ ထိုသုိ႔ေသာ အေျခအေနရွိသူကို ရွရီအသ္တြင္ مَعْذُوْرٌ အခြင့္ရွိသူဟု သတ္မွတ္သည္။ သေဘာမွာ နမားဇ္ကို သန္႔ျပန္႔မႈႏွင့္တကြ ဖတ္ႏုိင္စြမ္းမရွိသူ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ျဖစ္သူအတြက္ သီးသန္႔သတ္မွတ္မႈမ်ား ရွိပါသည္။
(၅) အခြင့္ရွိသူ ( مَعْذُوْرٌ ) အတြက္ စည္းကမ္းခ်က္ႏွင့္ ပညတ္ခ်က္
အခြင့္ရွိသူႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ရွရီအသ္၏ စည္းမ်ဥ္းကို ေဖာ္ျပမည္။ အခြင့္ရွိသူျဖစ္ရန္အတြက္ စည္းကမ္းခ်က္ ႏွစ္ခုရွိသည္။ စည္းကမ္းခ်က္ တစ္ခုမွ အခြင့္ရွိသူျဖစ္ရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ ဒုတိယစည္းကမ္းခ်က္မွာ အခြင့္ရွိသူအျဖစ္ ရွိေနရန္အတြက္ ျဖစ္၏။
(က) ပထမစည္းကမ္းခ်က္ (အခြင့္ရွိသူျဖစ္ရန္)
အခြင့္ရွိသူျဖစ္ရန္အတြက္ ၎သည္ နမားဇ္အခ်ိန္ျပည့္တစ္ခုလံုး၌ သန္႔ျပန္႔မႈႏွင့္တကြ နမားဇ္ဖတ္ရန္ အခြင့္အေရးမရေပ။ (ပမာ ဇုဟုရ္အခ်ိန္သည္ မြန္းတိမ္း ၁၂နာရီက စၿပီး အဆြရ္အခ်ိန္ ညေန ၄နာရီအထိ ျဖစ္သည္။ ထိုအေတာအတြင္း ဆက္တိုက္ အျဖဴဆင္းေနသည္။ အနည္းငယ္မွ် ရပ္တန္႔ျခင္းမရွိ။) သုိ႔ဆိုလွ်င္ ၎သူသည္ مَعْذُوْرٌ အခြင့္ရွိသူ ျဖစ္၏။
အခြင့္ရွိသူ၏ ပညတ္ခ်က္မွာ နမားဇ္အခ်ိန္တိုင္းတြင္ တစ္ႀကိမ္ ဝုဇူျပဳလုပ္ပါ။ ထိုနမားဇ္အခ်ိန္ မကုန္မခ်င္း (အခြင့္ရသည့္ အေၾကာင္းအရာမွအပ အျခားေသာ ဝုဇူပ်က္ေစသည့္ အျခား အေၾကာင္းအရာမျဖစ္ေပၚလွ်င္) ဝုဇူရွိေနသူ ျဖစ္မည္။ ထိုသုိ႔ဝုဇူျပဳၿပီးေနာက္ အျဖဴဆင္းလွ်င္လည္း ဝုဇူမပ်က္ပါ။ ထိုနမားဇ္အခ်ိန္ ကုန္သြားလွ်င္ ဝုဇူပ်က္သြားမည္။ ေနာက္ထပ္နမားဇ္အခ်ိန္အတြက္ ေနာက္ထပ္ဝုဇူတစ္ခု ျပဳလုပ္ရမည္။
မွတ္ခ်က္။ အခြင့္ရသည့္ အေၾကာင္းအရာမွအပ အျခားေသာ ဝုဇူပ်က္ေစသည့္ အျခား အေၾကာင္းအရာမျဖစ္ေပၚလွ်င္ ... ဟူသည္မွာ အျဖဴဆင္းျခင္းသည္ ဝုဇူပ်က္ေစသည့္ အေၾကာင္းအရာျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခု ဆက္တိုက္အျဖဴဆင္းေနသျဖင့္ အခြင့္ရွိသူ ျဖစ္သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျဖဴဆင္းျခင္းသည္ အခြင့္ရသည့္ အေၾကာင္းအရာျဖစ္သည္။ နမားဇ္အခ်ိန္ တစ္ခုတြင္ ဝုဇူျပဳၿပီးေနာက္ အျဖဴဆင္းလွ်င္ ဝုဇူမပ်က္ပါ။ အႀကိမ္မည္မွ်ပင္ ဆင္းသည္ျဖစ္ေစ ဝုဇူမပ်က္ပါ။ ေလလည္ျခင္း၊ အန္ျခင္း၊ က်င္ႀကီး၊ က်င္ငယ္စြန္႔ျခင္း။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ေနရာရာမွ ေသြး၊ ျပည္ထြက္၍ စီးက်သြားျခင္းတို႔သည္ ဝုဇူပ်က္ေစသည့္ အျခားအေၾကာင္းအရာ ျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေပၚလွ်င္ ဝုဇူပ်က္မည္။
နမားဇ္အခ်ိန္တစ္ခုအတြက္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ဝုဇူျဖင့္ ယင္းနမားဇ္အခ်ိန္အတြင္း စြႏၷသ္၊ နဖိလ္၊ ကဇြာ အကုန္ဖတ္ႏိုင္သည္။ သိလာဝသ္လည္း ျပဳႏိုင္ပါသည္။ နမားဇ္အခ်ိန္ကုန္လွ်င္ အခြင့္ရွိသူ၏ ဝုဇူ ပ်က္သြားမည္။ ေနာက္နမားဇ္အခ်ိန္တစ္ခုအတြက္ ဝုဇူအသစ္ျပဳလုပ္ရမည္။
ဖဂ်ရ္ခ်ိန္တြင္ ဝုဇူျပဳထားလွ်င္ ေနထြက္ၿပီးေနာက္ ယင္းဝုဇူပ်က္သြားသည္။ ေနထြက္ၿပီးေနာက္ ဝုဇူျပဳထားလွ်င္ ထိုဝုဇူျဖင့္ ဇုဟုရ္နမားဇ္ ဖတ္ခြင့္ရွိသည္။ (အျခားအေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ဝုဇူမပ်က္ေသးပါက) ဇုဟုရ္အခ်ိန္တြင္ ဝုဇူအသစ္ ထပ္လုပ္ရန္ မလိုအပ္ပါ။ အဆြရ္အခ်ိန္ဝင္လွ်င္ ဇုဟုရ္၏ ဝုဇူပ်က္သည္။ အဆြရ္အတြက္ ဝုဇူအသစ္ထပ္လုပ္ရမည္။ ထိုပံုစံအတုိင္း အျခားနမားဇ္အခ်ိန္မ်ားကိုလည္း မွတ္ယူပါ။ (ဗဟစ္ရွ္သီး ေဇဝရ္က်မ္း၊ တြဲ ၁၊ စာ ၅၄၊ မအ္ဇူးရ္ေကးအဟ္ကားမ္ မတ္စ္အလဟ္အမွတ္ ၂)
(ခ) ဒုတိယစည္းကမ္းခ်က္ (အခြင့္ရွိသူအျဖစ္ ရွိေနရန္)
အခြင့္ရွိသူအျဖစ္ ရွိေနရန္အတြက္ အခြင့္ရသည့္အေၾကာင္းအရာသည္ နမားဇ္အခ်ိန္တစ္ခုတြင္ အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္ ျဖစ္ရမည္။ ထိုသုိ႔ျဖစ္မွသာ အခြင့္ရွိသူအျဖစ္ ရွိေနမည္။ လက္ရွိနမားဇ္အခ်ိန္အတြက္ အခြင့္ရွိသူ ျဖစ္ေနမည္။ ထို႔အတူ ေရွ႕လာမည့္ နမားဇ္အခ်ိန္အတြက္လည္း အခြင့္ရွိသူ ျဖစ္ေနမည္။
(၆) အခြင့္ရွိသူ မျဖစ္ေတာ့ျခင္း
နမားဇ္အခ်ိန္တစ္ခုတြင္ အခြင့္ရသည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ တစ္ႀကိမ္မွ်ပင္ ျဖစ္ေပၚျခင္း မရွိေတာ့လွ်င္ ၎သည္ အခြင့္ရွိသူ မျဖစ္ေတာ့ပါ။ လက္ရွိနမားဇ္အခ်ိန္အတြက္လည္း အခြင့္ရွိသူမဟုတ္ေတာ့သလို လာမည့္နမားဇ္အခ်ိန္အတြက္လည္း အခြင့္ရွိသူမဟုတ္ေတာ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ပထမအမ်ဳိးအစား၏ ပညတ္ခ်က္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာရမည္။ ေနာက္ထပ္နမားဇ္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ပံုမွန္အတိုင္း ဝုဇူျပဳလုပ္ပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အျဖဴဆင္းပါက ဝုဇူပ်က္မည္။ (အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အခြင့္ရွိသူ မျဖစ္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။)
မွတ္ခ်က္။ အျဖဴဆင္းသူ အမ်ဳိးအစားႏွစ္ခုကို ေသခ်ာစြာ နားလည္ေအာင္ ဖတ္ပါ။ အမ်ဳိးအစားႏွစ္ခုမတူသလို အမိန္႔သတ္မွတ္ပံုျခင္းလည္း မတူပါ။
(၇) အျဖဴဆင္းျခင္း၏ အေရာင္ဆင္း
အျဖဴဆင္းျခင္းသည္ အရည္၊ အခၽြဲ၊ အပ်စ္အခဲ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ အျဖဴေရာင္ျဖစ္ရမည္။ အဝါေရာင္၊ အညိဳ၊ အမဲေရာင္မ်ားျဖစ္လွ်င္ ရွရီအသ္၌ ရာသီေသြးဟုသတ္မွတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရာသီေသြး၏ ရက္အတြင္း ဆင္းျခင္းျဖစ္လွ်င္ ရာသီဟု သတ္မွတ္သည္။ ရာသီ၏ ရက္မဟုတ္ဘဲ ဆင္းသည့္အရာသည္ ထိုအေရာင္မ်ားျဖစ္လွ်င္ (اِسْتِحَاضَهْ အိစ္သိဟာဇြဟ္) ေရာဂါေသြးျဖစ္သည္။
(က) ေမြးလမ္းေၾကာင္း (သားအိမ္လမ္းေၾကာင္း) မွ စဆင္းသည့္ အခ်ိန္က အေရာင္ကို အတည္ယူသည္။ ဂြမ္းစ၊ အတြင္းခံ စသည္မ်ားႏွင့္ ထိၿပီးအေရာင္းေျပာင္းသြားျခင္း၊ ေျခာက္ေသြ႕ၿပီး ေျပာင္းသြားေသာအေရာင္ကို အတည္မယူပါ။
(ခ) သားအိမ္အတြင္းမွ ဆင္းသက္ အရည္၊ အခၽြဲ စသည္မ်ားကိုသာ မသန္႔ဟု သတ္မွတ္သည္။ ခႏၶာကိုယ္ျပင္ပ အရွက္အဂၤါတို႔တြင္ ေခၽြးေၾကာင့္ စိုစြတ္ျခင္းကို မသန္႔ဟု မသတ္မွတ္ပါ။ ေခၽြးကို မသန္႔ဟု သတ္မွတ္မထားပါ။
အျဖဴဆင္းသူမ်ားအေနျဖင့္ အဝတ္အစားလဲရန္ ခက္သည့္ေနရာမ်ဳိးႏွင့္ ႀကံဳရမည္ဆိုလွ်င္ အျဖဴဆင္းသူမ်ားအတြက္ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ တစ္ခါသံုးဂြမ္းကပ္မ်ားကို သံုးပါ။ ဂြမ္းကပ္တြင္သာ ေပက်ံသျဖင့္ အဝတ္အစားကို တိုက္ရိုက္မေပေတာ့ပါ။ နမားဇ္ဖတ္ခါနီး ဂြမ္းကပ္အေဟာင္းကို ထုတ္ပစ္လိုက္ၿပီး အသစ္ဝတ္ဆင္၍ နမားဇ္ေဆာက္တည္ႏိုင္သည္။
Credit ; အလ္မုဖီးဒ္က ေရးသားသည္။
Tags:
islamic