cross

cross

Saturday, June 18, 2016

အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ရုိဇာဟ္အသိပညာ

အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ အေျခအေနတိုင္းအတြက္ ျပဌာန္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား သီးျခားစီရွိပါသည္။ အမ်ဳိးသားတို႔အတြက္ အမ်ဳိးသားအေလ်ာက္၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ အမ်ဳိးသမီးအေလ်ာက္ အမိန္႔မ်ားအား လိုက္နာရာတြင္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားရွိပါသည္။ အမ်ဳိးသားႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးဟု ကြာျခားသြားကတည္းကပင္ ၎တို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ဖြဲ႕စည္းပံု ခံႏိုင္ရည္အင္အား စသည္မ်ားလည္း ကြဲျပားသြားေပသည္။ အေပၚယံအသြင္သ႑ာန္မ်ား ျခားနားသလို အတြင္းပိုင္းခႏၶာျဖစ္တည္မႈတြင္လည္း အနည္းငယ္ျခားနားၾကသည္။ အစၥလာမ့္အမိန္႔မ်ားသည္ ယင္းသို႔ကြာျခားမႈအား ကြာျခားမႈအတိုင္းရွိေစ၍ ပညတ္ခ်က္တို႔အား အမ်ဳိးသား အမ်ဳိးသမီး သီးျခားစီ သတ္မွတ္ေပးထားသည္။ သို႔ေသာ္ မြစ္လင္မ္တို႔အတြင္းမွပင္ အသိဥာဏ္နည္းသူတို႔က ယင္းကြာျခားမႈၾကီးအား တစ္မ်ဳိးတည္းျဖစ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသည္။ လြယ္ကူမႈအား ခက္ခဲေစရန္ ႀကိဳးစားေနျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အဲဟ္ေလစြႏၷသ္၀လ္ဂ်မာအသ္တြင္ လြယ္ကူမႈအား လြယ္ကူမႈအတိုင္းထား၍ အမ်ဳိးသားတို႔အတြက္ ပညတ္ခ်က္အား အမ်ဳိးသားတို႔အတြက္ အမ်ဳိးသမီးတို႔အတြက္ ပညတ္ခ်က္အား အမ်ဳိးသမီးတုိ႔အတြက္ သီးျခားစီ ခြဲျပထားသည္။ ခံႏိုင္ရည္ရွိသူအား ခံႏိုင္ရွိသည္မွ်သာ တာ၀န္ေပးထားပါသည္။ ယခု အမ်ဳိးသမီးတို႔ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရတြင္ ေတြ႕ႀကံဳ႕ရမည့္ က်န္းမာေရးပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အမ်ဳိးသမီးပိုင္းဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ ရွရီအသ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအား Shareat Ya Shahadat မွ စုစည္းေရးသားထားၿပီး ခ်စ္ပရိတ္သတ္တို႔ ေလ့လာမွတ္သားႏိုင္ရန္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ ပညာရွာေဖြဆည္းပူးသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဖတ္ရွဳမွတ္သားပါ၊ ရွရီအသ္ႏွင့္အညီ က်င့္သံုးႏိုင္ရန္ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေလ့လာၾကပါရန္ ပန္ၾကားပါသည္။ (အလ္မုဖီးဒ္)

(၁) ရာသီေသြးႏွင့္ မီးတြင္းေသြးေပၚေနသူတို႔သည္ နမားဇ္ ဝတ္ျပဳျခင္း၊ ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းျခင္းမ်ား မပိုင္ပါ။ ကြာျခားခ်က္မွာ နမားဇ္သည္ လုံးဝ မုအားဖ္ ျဖစ္သြားသည္။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ နမားဇ္ ကဇြာဖတ္ရန္ တာဝန္မရွိ။ သို႔ေသာ္ ရိုဇာသည္ မုအားဖ္ မျဖစ္ေပ။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ ကဇြာထားရမည္။ ေရာဂါေသြးေပၚေနသူ အမ်ိဳးသမီးသည္ နမားဇ္လည္း ဝတ္ျပဳရမည္။ ရိုဇာလည္း ေစာင့္ထိန္းရမည္။ မဖတ္ဘဲေနခြင့္၊ ရိုဇာမထားဘဲေနခြင့္ မရွိပါ။
မွတ္ခ်က္။ အကယ္၍ ဖရဇ္နမားဇ္ ဝတ္ျပဳရင္း ရာသီေသြး ေပၚလာခဲ့လၽွင္ ၄င္းနမားဇ္သည္ မုအားဖ္ ျဖစ္သြားသည္။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ ကဇြာမလိုေပ။ သို႔ေသာ္ စြနၷသ္၊ နဖိလ္ နမားဇ္ ဝတ္ျပဳေနရင္း ရာသီေသြးေပၚလာခဲ့လၽွင္ ကဇြာတာဝန္ ထိုက္ပါသည္။

(၂) ဖရ္ဇ္ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းၿပီးေနာက္ ေန႔အခ်ိန္တြင္ ရာသီေသြးေပၚလာျခင္း
ရိုဇာေစာင့္ထိန္းေနစဥ္ ရာသီေသြး ေပၚလာလၽွင္ ရိုဇာ ပ်က္ျပယ္သြားသည္။ သန္႔ျပန္႔ၿပီးေနာက္ ကဇြာတာဝန္ ထိုက္သည္။ ထို႔အတူ နဖိလ္ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းေနစဥ္  ေသြးေပၚလာလၽွင္လည္း ရိုဇာပ်က္၍ ကဇြာထိုက္ပါသည္။ (မစာေအေလမုကမ္ေမေလ မူဒလ္လလ္က်မ္း)

(၃) ေန႔အခ်ိန္တြင္ သန္႔ျပန္႔သြားျခင္း
ရမႆြာန္လတြင္ ေန႔အခ်ိန္၌ ရာသီေသြး ၿပီးဆုံး၍ သန္႔သြားလၽွင္ စားေသာက္ျခင္း မပိုင္ေတာ့ပါ။ အိဖ္သြာန္ခ်ိန္ထိ ရိုဇာထားသူကဲ့သို႔ ေနရန္ ဝါဂ်ိဗ္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဤရက္အား ရိုဇာရသည့္ရက္ဟု မသတ္မွတ္ပါ။ ၎ရက္အတြက္ပါ ကဇြာ ျပန္ထားရမည္။

(၄)  ညအခ်ိန္တြင္ သန္႔ျပန္႔သြားျခင္း
၁။ ဆယ္ရက္ဆယ္ည ရာသီေသြးေပၚၿပီးေနာက္ စဟ္ရီခ်ိန္ မကုန္မီ ေသြးရပ္သြားသည္။ စဲဟ္ရီကုန္ခ်ိန္ႏွင့္ ေသြးရပ္သြားခ်ိန္ၾကားတြင္ الله أكبر တႀကိမ္ ရြတ္ဆိုရုံမၽွပင္ အခ်ိန္မရလိုက္လၽွင္လည္း ထိုေန႔၏ရိုဇာကို ေစာင့္ထိန္းရန္ ဝါဂ်ိဗ္ ျဖစ္၏။
၂။ ဆယ္ရက္ဆယ္ညထက္ နည္း၍ ရာသီေသြးေပၚၿပီးေနာက္ စဟ္ရီခ်ိန္ မကုန္မီ ေသြးရပ္သြားသည္။ ထိုသို႔ ေသြးရပ္သြားခ်ိန္ႏွင့္ စဲဟ္ရီကုန္ခ်ိန္ၾကားတြင္ ျမန္ဆန္စြာ ေရခ်ဳိးရန္မွ် အခ်ိန္ရွိမည္။ သို႔ေသာ္ ေရခ်ဳိးၿပီးေနာက္ الله أكبر တႀကိမ္ ရြတ္ဆိုရန္ပင္ အခ်ိန္မရွိေတာ့လၽွင္လည္း ထိုေန႔၏ ရိုဇာကို ေစာင့္ထိန္းရန္ ဝါဂ်ိဗ္ျဖစ္သည္။ ေရခ်ိဳးရန္ အခ်ိန္မီလၽွက္ႏွင့္ ေရမခ်ိဳးျဖစ္ပါကလည္း ရိုဇာ နိယသ္ျပဳလိုက္ပါ။ မနက္မွ ေရခ်ိဳးပါ။ (အထက္ပါအေျခအေနႏွစ္ရပ္လံုးတြင္ ထိုေန႔၏ရိုဇာကို ေစာင့္ထိန္းရန္ တာ၀န္ရွိသည္။)
၃။ ေသြးရပ္ခ်ိန္ႏွင့္ စဲဟ္ရီကုန္ခ်ိန္ၾကားတြင္ ေရခ်ိဳးရန္မၽွပင္ အခ်ိန္မမီလၽွင္ ထိုေန႔အတြက္ ရိုဇာ၀ါဂ်ိဗ္မျဖစ္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔တာလုံး စားျခင္း၊ ေသာက္ျခင္းလည္း မျပဳပိုင္ေပ။ ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းသူကဲ့သို႔ပင္ ေနထိုင္ရမည္။ ကဇြာျပန္ထားရပါမည္။
မွတ္ခ်က္။ ေရခ်ိဳးရန္ အခ်ိန္မီသည္ဟု ဆိုရာ၌ ထိုအခ်ိန္၌ပင္ ခ်က္ခ်င္း ေရခ်ိဳးရမည္ဟု ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ။ အျမန္ဆံုး ေရခ်ဳိးႏိုင္သည္ခန္႔ အခ်ိန္ရျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နံနက္ခ်ိန္မွ ေရခ်ိဳးလၽွင္လည္း ပိုင္သည္။ ရိုဇာ တြင္ မည္သို႔မွ ဆုံး႐ွံဳးမႈ မျဖစ္ေပ။ ဝါေျဖခ်ိန္မေရာက္ခင္ မိနစ္ပိုင္း အလိုတြင္ပင္ ေသြးေပၚလာလၽွင္လည္း ထိုေန႔၏ ရိုဇာမွာ ပ်က္ျပယ္သြားမည္။စြနၷသ္ ရိုဇာ ျဖစ္ေစ။နဖိလ္ ရိုဇာ ျဖစ္ေစ။ ကဇြာျပန္ ထားရမည္။

(၅) အမ်ိဳးသမီး အဟ္သိလာမ္ ျဖစ္ျခင္း
အမ်ိဳးသမီးသည္ ေန႔အခါ၌ အိပ္ေပ်ာ္၍ အိမ္မက္ေၾကာင့္ ေရခ်ိဳးရန္ တာဝန္ထိုက္သြားလၽွင္လည္း ရိုဇာ မပ်က္ပါ။

(၆) ဂ်နာဗသ္ျဖစ္ေနသူသည္ ေရမခ်ိဳးပဲ ရိုဇာ ေစာင့္ထိန္းျခင္း အမိန္႔
ညအခ်ိန္၌ ေရခ်ိဳးရန္ တာဝန္ထိုက္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ညတြင္ေရမခ်ိဳးဘဲ နံနက္မွ ေရခ်ိဳးလၽွင္လည္း ရိုဇာ ပိုင္သြားမည္။ အကယ္၍ တစ္ေနကုန္ ေရမခ်ိဳးဘဲ ေနခဲ့လၽွင္လည္း ရိုဇာမပ်က္ပါ။သို႔ေသာ္ ဂိုနာဟ္ ထိုက္မည္။
မွတ္ခ်က္။ ေရမခ်ိဳးရေသးလၽွင္လည္း ရိုဇာ နိယသ္ျပဳလုပ္ရမည္။

(၇) ရိုဇာေစာင့္ထိန္းလၽွက္ ခင္ပြန္းႏွင့္အတူ လဲေလ်ာင္းျခင္း
ဇနီးေမာင္ႏွံအတူ လဲေလ်ာင္းျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ျခင္း ထိေတြ႕ျခင္း၊ နမ္းျခင္းမ်ား ျပဳပိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိသူက ယင္းလုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာမႈ ျဖစ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ရလၽွင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ကိစၥမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း မကၠရူဟ္ ျဖစ္၏။

(၈) ရိုဇာဟ္၏အေျခအေန၌ ႏႈတ္ခမ္းျခင္းနမ္းျခင္းဆိုင္ရာ ပညတ္ခ်က္
သုတ္ရည္ထြက္သြားမည္ သို႔မဟုတ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္းမရွိေလာက္ေအာင္ ရသာအာရံု ျပင္းထန္သြားမည္။ ထိုမွတဖန္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသည့္အဆင့့္ထိ ေရာက္ရွိသြားမည္ကို စိုးရိမ္ရပါက ဇနီးေမာင္ႏွံ ေပြ႕ဖက္ျခင္းျဖစ္ေစ နမ္းျခင္းျဖစ္ေစ မကၠရူးဟ္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာအေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေပၚမည္ကို မစိုးရိမ္ရလွ်င္ မကၠရူးဟ္မျဖစ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ႏႈတ္ခမ္းအားစုပ္ယူ နမ္းျခင္းႏွင့္ အရွက္အဂၤါအခ်င္းခ်င္း ထိကပ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ သုတ္ထြက္သြားမည္၊ ေပါင္းသင္းမႈ ျပဳမိသြားမည္ဟု မစိုးရိမ္ရလွ်င္လည္း ရိုဇဟ္၏ အေျခအေန၌ ယင္းသို႔ျပဳျခင္း မကၠရူးဟ္ျဖစ္၏။ ႏႈတ္ခမ္းစုပ္ယူနမ္း႐ွဳိက္ရင္း ဇနီးက ခင္ပြန္း၏တံေတြးကို (သို႔မဟုတ္)ခင္ပြန္းက ဇနီး၏ တံေတြးကိုမ်ိဳခ်လိုက္ပါက ရိုဇာပ်က္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ကဇြာႏွင့္အတူ ကဖၹာရဟ္ပါ ထိုက္ပါမည္။

(၉) ကိုယ္လက္ ႏီွးေႏွာျခင္း(လင္မယားေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း)
အမ်ိဳးသားႏွင့္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာခ်ိန္ အမ်ိဳးသား၏ အဂၤါသည္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ကြမ္းသီးလံုးခန္႔ ဝင္သြားလၽွင္ ရိုဇာ ပ်က္ျပယ္သြားမည္။ ႏွစ္ဦးလုံးသည္ ကဇြြာႏွင့္အတူ ကဖၹာရာဟ္ပါ ထိုက္ပါမည္။ သုတ္ထြက္သည္ ျဖစ္ေစ။ မထြက္သည္ ျဖစ္ေစ။ ထို႔အတူ အမ်ိဳးသားသည္ အမ်ိဳးသမီး၏ အေနာက္လမ္းေၾကာင္းတြင္ ဆက္ဆံရာ အရွက္အဂၤါမွာ အေနာက္လမ္းေၾကာင္းတြင္းသို႔ ကြမ္းသီးလံုးခန္႔မၽွ ဝင္ေရာက္သြားလၽွင္လည္း ရိုဇာပ်က္သြားၿပီး ႏွစ္ဦးလုံးေပၚ ကဇြာႏွင့္အတူ ကဖၹာရာဟ္ပါ ထိုက္ပါသည္။
မွတ္ခ်က္ ။ ကဖၹာရာဟ္ ဟူသည္မွာ ႏွစ္လဆက္တိုက္(တစ္ရက္မပ်က္) ရိုဇာထားရျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ အေနာက္လမ္းေၾကာင္း၌ ဆက္ဆံျခင္းသည္ ရြံရွာဖြယ္ရာ လုပ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

*ကဖၹာရဟ္
ကဖၹာရဟ္ဟူသည္မွာ က်ဴးလြန္မိေသာအျပစ္၏ ေလ်ာ္ေၾကးအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာ အစၥလာမ့္ပညတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။

*ရမ္ဇန္လရိုဇဟ္ကဖၹာရဟ္
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ရမ္ဇန္လ၏ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းေနရင္း ရိုဇဟ္ပ်က္ေစေသာအမႈကိစၥ တစံုတစ္ခုအား သိလ်က္ (ရည္႐ြယ္၍) က်ဴးလြန္ျခင္းျဖင့္ ကဖၹာရဟ္ထိုက္သည္။
ကဖၹာရဟ္ အစားေပးေလ်ာ္သည့္ နည္း( ၃ )နည္းရွိသည္။ (က) ကြၽန္တစ္ဦးအားသူေကာင္းျပဳျခင္း၊ (ခ) ႏွစ္လဆက္တိုက္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ (ဂ) သူဆင္းရဲ အေယာက္ ၆၀အား မနက္ ည ထမင္း ႏွစ္နပ္ ဝမ္းဝေအာင္ ေကၽြးေမြးျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္တြင္ ကြၽန္ ေရာင္းဝယ္သည့္စနစ္ မရွိေသာေၾကာင့္ ကဖၹာရဟ္ ထိုက္သူသည္္ ႏွစ္လဆက္တိုက္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရမည္။ ႏွစ္လဆက္တိုက္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ အားအင္မရွိပါက သူဆင္းရဲအေယာက္ ၆၀အား ထမင္းႏွစ္နပ္ ေကြၽးေမြးရမည္။

(၁၀) အဓမၼ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း
အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအား အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္၊ ေမ့ေမ်ာေနခ်ိန္၊ ႐ူးသြပ္ေနခ်ိန္တို႔တြင္ ေပါင္းသင္းလိုက္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္  အတင္းအဓမၼေပါင္းသင္းခံရျခင္းတို႔ျဖစ္ပါက အမ်ဳိးသမီး၏ရိုဇဟ္ ပ်က္သြားမည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ေသာ အမ်ဳိးသမီးအတြက္ ပ်က္သြားေသာ ရိုဇဟ္တစ္လံုး၏ ကဇြာသာ ထားရပါမည္။ ကဖၹါရဟ္တာ၀န္မထိုက္ပါ။ ေပါင္းသင္းသူ အမ်ဳိးသားသည္ ကဇြာအပါအ၀င္ ကဖၹါရဟ္၏တာ၀န္ပါ ရွိမည္။

(၁၁) ရိုဇာဟ္ေစာင့္ထိန္းထားစဥ္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္ျခင္း
ေမး။ အမ်ိဳးသမီးသည္ အိဖ္သြာရ္ျပဳၿပီးေနာက္ ေရာဂါအေျခအေနေၾကာင့္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္သည္။ သို႔မဟုတ္ ရိုဇာဟ္ရွိလွ်က္ျဖင့္ ေဆးထည့္သည္။ ရွရီအသ္အရ မည္သို႔ အမိန္႔ရွိပါသနည္း။
ေျဖ။ ရိုဇာဟ္မေစာင့္ထိန္းမီ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္ျခင္းျဖင့္ ရိုဇာဟ္ မပ်က္ပါ။ သို႔ေသာ္ ရိုဇာဟ္ထားလ်က္ႏွင့္ မိန္းမကိုယ္အတြင္းသို႔ ေဆးထည့္လၽွင္ ရိုဇာဟ္ ပ်က္သြားပါသည္။
သိမွတ္ဖြယ္။ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ မိန္းမကိုယ္အတြင္းပိုင္းသည္ ဝမ္းဗိုက္ႏွင့္တိုက္ရိုက္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိေနေသာေၾကာင့္ ရိုဇဟ္ထားေနစဥ္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းသို႔ ေရစက္မ်ားထည့္လွ်င္ ရိုဇဟ္ပ်က္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားအားလံုးက တညီတၫြတ္တည္း မိန္႔ထားသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ားမွာမူ အရွက္အဂၤါႏွင့္ ဝမ္းဗိုက္သည္ တိုက္ရိုက္ဆက္ေနျခင္းမရွိဘဲ ၾကားခံ ကပ္ပယ္အိတ္မွတဆင့္ သြားလာ၊ စီးဆင္းေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားမ်ားရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းေနရင္း အရွက္အဂၤါအတြင္းသုိ႔ ေရစက္မ်ား ထည့္လ်ွင္ ဟနဖီဖိကဟ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားအနက္ အိမာမ္အဗူနီဖဟ္ႏွင့္ အိမာမ္မုဟမၼဒ္တို႔၏ အဆိုအရ ရိုဇဟ္မပ်က္ပါ။

(၁၂) ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းထားစဥ္ ဆရာ၀န္အား ကိုယ္၀န္ျပျခင္းႏွင့္ လက္ေခ်ာင္းထည့္သြင္းျခင္း
ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလ အစပိုင္းရက္မ်ား၌ ကိုယ္ဝန္အေျခအေနကို ၾကည့္ရန္ ဆရာ၀န္အမ်ိဳးသၼီး/ သားဖြားဆရာမ/ လက္သည္တို႔က လက္အိတ္စြပ္၍ျဖစ္ေစ၊ တခါတရံ လက္အိတ္မပါဘဲျဖစ္ေစ အမ်ိဳးသမီးခႏၶာကိုယ္အတြင္းသုိ႔ လက္ေခ်ာင္းထိုးသြင္း၍ စမ္းသပ္ေလ့ရွိသည္။ ထိုအခါ၌ ဆရာ၀န္မ၏ လက္ေခ်ာင္းေပၚ၌ ထိုးသြင္းမႈ မျပဳမီ ေရ အစရွိသည့္ စြတ္စိုမႈတစံုတရာ မရွိလွ်င္ ရိုဇဟ္မပ်က္ပါ။ အကယ္၍ စြတ္စုိေသာ လက္ေခ်ာင္းအား ထိုးသြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္လ်ွင္ ရိုဇဟ္ပ်က္သြားပါမည္။ ထိုနည္းတူ အမ်ိဳးသၼီးကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ၊ ခင္ပြန္းေယာက်္ားက ထိုးသြင္းလ်ွင္ျဖစ္ေစ အမိန္႔ပညတ္ခ်က္မွာ အတူတူပင္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သတိျပဳရမည့္ အေျခအေနတစ္ခုမွာ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ လက္ေခ်ာင္းအား တစ္ႀကိမ္တည္းထိုးသြင္းၿပီး ျပန္ထုတ္လိုက္လွ်င္ ရိုဇဟ္မပ်က္ေသာ္လည္း လက္ေခ်ာင္း တစ္ခုလံုး(သို႔မဟုတ္) အစိတ္အပိုင္း အနည္းငယ္အား ထုတ္ၿပီး ျပန္လည္ထိုးသြင္းလိုက္လ်ွင္မူ ရိုဇဟ္ပ်က္သြားမည္။ တင္ျပပါအေျခအေနမ်ား၌ ကဇြာသာလ်ွင္တာဝန္ထိုက္ၿပိး ကဖၹာရဟ္မထိုက္ပါ။ အမ်ိဳးသၼီး၏ရိုဇဟ္သာလ်ွင္ပ်က္ၿပီး ခင္ပြန္းအမ်ိဳးသား၏ ရိုဇဟ္မပ်က္ပါ။ (ေမာ္လာနာရဖ္အသ္ကာေစမီ၏ မစာေအေလ့ရိုဇဟ္က်မ္း၌ ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္၊ ဗဟရွ္သီးေဇဝရ္ႏွင့္ အဟ္စႏုလ္ဖသာဝါ က်မ္းကိုးမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

(၁၃) ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ရိုဇဟ္
၁။ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ (သို႔မဟုတ္) ကေလးအား တစံုတရာေသာ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစမည္ဟု အခိုင္အမာ ယူဆရသည္။ (ယင္းသို႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္အတိုင္း လက္ေတြ႕ ႀကံဳရသည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကံဳရသည္ျဖစ္ေစ) ရိုဇာမေစာင့္ထိန္းဘဲ ေနခြင့္ရွိသည္။
၂။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သည္ ရိုဇာထားရင္း မိမိ (သို႔) ကေလးငယ္၏ အသက္အား စိုးရိမ္ရလၽွင္ ရိုဇာဖ်က္လိုက္ျခင္း ပိုင္သည္။ ထိုပံုစံအားလံုး၌ ကဇြာသာလၽွင္ တာဝန္ထိုက္သည္။

(၁၄) မီးဖြားခါနီးနာက်င္မူေၾကာင့္ ရိုဇာဖ်က္လိုက္ျခင္း
ေမး။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သည္ မီးဖြားခါနီး အလြန္ကိုက္ခဲေနေသာေၾကာင့္ ရိုဇာထားျပီးေနာက္ ဖ်က္လိုက္သည္။ တဖန္ ထိုေန႔ေနမဝင္မီ ကေလးေမြးလိုက္သည္။ တရားေတာ္အရ အမိန္႔ မည္သုိ႔ရွိပါသနည္း။
ေျဖ ။ အကယ္၍ ထိုအေျခေန၌ ရိုဇာမဖ်က္ခဲ့ေသာ္ ကေလး (သို႔) အမ်ိဳးသမီး၏ အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္ရသည္ဟု အခိုင္အမာ ယူဆရလၽွင္ ရိုဇာ ဖ်က္ခြင့္ရွိသည္။ ကဇြာသာဝါဂ်ီဗ္ျဖစ္၍ ကဖၹာရာဟ္ မထိုက္ပါ။ ေဖာ္ျပပါ အေျခအေနမဟုတ္ဘဲ ရိုဇာဖ်က္ခဲ့လၽွင္ ဂိုနာဟ္ထိုက္သည္။ ကဖၹာရာဟ္ ဝါဂ်ီဗ္ထိုက္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း အႏၲရာယ္ရွိေသာအေျခေနမဟုတ္ဘဲ ရိုဇာဖ်က္ၿပီးေနာက္ ထိုေန႔ ေနမဝင္မီပင္ ကေလးေမြးဖြားလိုက္လွ်င္ ကဖၹာရာဟ္ တာဝန္မရွိေတာ့ပါ။

(၁၅) မီးေနသည္ႏွင့္ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနေသာအမ်ိဳးသမီး
ေမး။ မီးေနသည္(ကေလးေမြးထားေသာအမ်ဳိးသမီး)၊ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ ရိုဇာမထားႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ဖိဒ္ယာဟ္ ေပးလိုက္လၽွင္ ပိုင္ပါသလား။
ေျဖ။ ေဖာ္ျပပါ ပုံစံတြင္ ဖိဒ္ယာဟ္ ေပးျခင္းျဖင့္ မလုံေလာက္ပါ။ ဖိဒ္ယာဟ္ေပးၿပီးေနာက္က်န္းမာေရး ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ၿပီး ရိုဇာထားရန္ တက္စြမ္းႏိုင္လွ်င္ ပ်က္ခဲ့ေသာ ရိုဇာမ်ားအား ကဇြာျပန္ထားရမည္။ (ေမာ္လာနာရဖ္အသ္ကာေစမီ၏ မစာေအေလ့ရိုဇဟ္က်မ္း၌ အာလမ္ဂီးရ္၊ ဗဟရွ္သီးေဇဝရ္၊ အဟ္စႏုလ္ဖသာဝါ၊ ဖသာဝါဒါရုလ္အုလူးမ္က်မ္းမ်ား၏ အကိုးအကားျဖင့္ တင္ျပထားသည္ကို ျပန္လည္တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။)

(၁၆) ႏို႔တိုက္မိခင္က ရိုဇဟ္မထားျခင္း
ေမး။ အဟာရစာ မစားတက္ေသးေသာ ႏို႔စို႔ကေလးငယ္၏မိခင္အတြက္ ရမႆြာန္လျမတ္တြင္ ရိုဇဟ္ထားျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္အမိန္႔ မည္သို႔ရွိပါသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိခင္က ရိုဇဟ္ထားလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကေလးငယ္အတြက္ ႏို႔မလုံေလာက္ပါ။ ကေလးငယ္မွာ ဆာေလာင္ေနရသည္။
ေျဖ။ မိခင္၏ ရိုဇဟ္ထားျခင္းေၾကာင့္ မိခင္(သို႔)ႏို႔စို႔ကေလးသည္ ဆာေလာင္မႈဒဏ္ မခံႏိုင္ျဖစ္ေနလွ်င္ မိခင္က ရိုဇဟ္မထားဘဲ ေနခြင့္ရွိသည္။ ေနာက္မွ ကဇြာျပန္ထားရမည္။(အားပ္ေကမစာအိလ္ေအာင္ရ္ အြန္းကာဟလ္)

(၁၇) ႏို႔တိုက္ေကၽြးျခင္းျဖင့္ မိခင္၏ရိုဇဟ္ ပ်က္၊ မပ်က္
ေမး။ ႏို႔တိုက္ေကၽြးျခင္းျဖင့္ မိခင္၏ ရိုဇဟ္ႏွင့္ ဝူဇူ ပ်က္ပါသလား။
ေျဖ။ ရိုဇဟ္ႏွင့္ ဝူဇူ ႏွစ္ခုလုံး မပ်က္ပါ။ (မစာေအေလ့ရိုဇဟ္၊ ေမာ္လာနာရဖ္အသ္ ကာေစမီ၊ ဖသာဝါဒါရုလ္အူလူးမ္ႏွင့္ ရဒ္ဒုလ္မုဟ္သားရ္က်မ္းတို႔အား ကိုးကားသည္။)

(၁၈)  ရိုဇဟ္ထားလ်က္ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးျခင္း
ေမး။ ရိုဇဟ္ထားလ်က္ ႏွတ္ခမ္းနီဆိုးျခင္း ပိုင္ပါသလား။
ေျဖ ။ ပိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ပါးစပ္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ရလၽွင္ မကၠရူဟ္ျဖစ္သည္။

(၁၉)  ရိုဇာဟ္ထားလ်က္ ကေလးငယ္အား အစာ ဝါးေကၽြးျခင္း
မိမိပါးစပ္ျဖင့္ အစာဝါး၍ ကေလးငယ္အား ေကၽြးေမြးျခင္း မကၠရူဟ္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မျဖစ္မေန ဝါးေကၽြးရမည့္ အေျခေနႀကဳံရလၽွင္ မကၠရူဟ္မျဖစ္ပါ။ ဝါးေကၽြးျခင္းပိုင္ရန္အတြက္အနား၌ ဟိုင္းဇ္ (သို႔မဟုတ္) နိဖားစ္ ျဖစ္ေနသူ၊ ရိုဇဟ္မေစာင့္ထိန္းသူမ်ား မရွိရပါ။ ဤသို႔ေသာ္သူမ်ားရွိေနပါလ်က္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းသူမိခင္က ဝါးေကၽြးခြင့္ မရွိပါ။ထိုနည္းတူစြာ အစာေပ်ာ့ေပ်ာ့ႏွင့္ ႏို႔ အစရွိသည္တို႔ မရႏိုင္ေသာ အေျခေနျဖစ္ရမည္။ ရရွိႏိုင္ပါက ဝါးေကၽြးခြင့္မရွိ။

(၂၀) ဝါးေကၽြးရင္း မေတာ္တဆ အစာလုတ္မ်ိဳမိျခင္း
ရိုဇဟ္ထားလ်က္ အျခားသူအား အစာေကၽြးရန္ ဝါးေနရင္း မ်ိဳခ်မိလၽွင္ ကဇြာသာ ဝါဂ်ီဗ္ထိုက္မည္။ ကဖၹာရာဟ္မထိုက္ပါ။

(၂၁) ႏႈတ္လၽွာျဖင့္ ျမည္းစမ္း၍ ေထြးထုတ္လိုက္ျခင္း
ျမည္း၍ ေထြးထုတ္လိုက္လွ်င္ ရိုဇဟ္မပ်က္ပါ။ သို႔ေသာ္ မလိုအပ္ဘဲ ျပဳလုပ္လၽွင္ မကၠရူဟ္ထိုက္သည္။ ခင္ပြန္းက အလြန္ေဒါသႀကီးသူျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အစားအေသာက္တြင္ ဆားအေပါ့၊ အငန္ ျဖစ္သြားလၽွင္ မိမိအား စိတ္ဆိုးမည္ကို စိုးရိမ္ရလၽွင္ ျမည္းစမ္းခြင့္ ရွိသည္။ မကၠရူဟ္မျဖစ္ပါ။

(၂၂) ရာသီေသြးေပၚေနသူသည္ ရမ္ဇာန္လ၌ စားေသာက္ျခင္း
ေမး။  အမ်ိဳးသမီးသည္ ရမ္ဇာန္လျမတ္၌ ရာသီေသြးေပၚေနေသာေၾကာင့္ ရိုဇဟ္ မေစာင့္ထိန္းဘဲ ေန႔အခ်ိန္၌ စားေသာက္ျခင္း ပိုင္ပါသလား။
ေျဖ။ ပိုင္သည္။သို႔ေသာ္ အမ်ားသူငွာ ေရွ႕ေမွာက္၌ မစားေသာက္ရပါ။

ရာသီမလာေစရန္ ေဆးေသာက္ျခင္းႏွင့္ ေဆးထိုး၊ ေသြးသြင္းျခင္းဆိုင္ရာ ပညတ္ခ်က္တို႔အား ေအာက္ပါလင့္တြင္ ဆက္လက္ဖတ္ရွဳပါ။
http://aaitee.blogspot.com/2016/06/blog-post_12.html


0 comments:

Post a Comment