မြစ္လင္မ္တို႔ အလြန္ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးၾကသည့္ ရမႆြာန္လျမတ္ကို ယခု ေရာက္ရွိေနေပၿပီ။ အစၥလာမ္ကို ခ်စ္သည့္ မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ အစၥလာမ္မွ သတ္မွတ္ေပးသည့္ ရိုဇဟ္ဟူသည့္ တာ၀န္ကိုလည္း ထမ္းေဆာင္ေနၾကသည္မွာ ၾကည္ႏူး ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ပင္။ ရိုဇဟ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်ဳိ႕ေသာ အယူအဆအမွားမ်ား၊ ခံယူခ်က္တလဲြမ်ားႏွင့္ ရမႆြာန္တြင္လုပ္ၾကသည့္ အမွားလုပ္ရပ္အခ်ဳိ႕အား ျပဳျပင္ဆင္ျခင္ႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ စာဖတ္ပရိသတ္တို႔အတြင္း ယခုေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီသည္မ်ားရွိပါက စိတ္တြင္း အလိုမက်ျဖစ္သည္ကို ဖယ္ရွားကာ အလႅာဟ္ႏွစ္သက္မႈအတြက္၊ ထို႔အတူ အစၥလာမ့္အလွတရားကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္အတြက္ဟု စိတ္ေျပာင္းကာ လိုက္နာၾကေစလိုပါသည္။ အျပစ္ေျပာသည္ကိုေတာ့ ကေလးမွစ၍ အသက္ရာေက်ာ္ အဖိုးအဖြားမ်ားအထိ မႏွစ္သက္ပါ။ သို႔ရာတြင္ မြစ္လင္မ္တစ္ဦးအဖို႔ ရွရီအသ္ႏွင့္ ကိုက္ညီစြာ ျပသလာလွ်င္မူ မိမိစိတ္၏ မႏွစ္သက္ျခင္းအား အစၥလာမ့္ဆံုးမမႈေအာက္တြင္ စေတးလိုက္ရပါမည္။ သေဘာမွာ အစၥလာမ္ႏွင့္ ကိုက္ညီစြာ ေထာက္ျပလာလွ်င္ မိမိအား အျပစ္ေျပာေနသည္ အျပစ္တင္ေနသည္ဟု မယူဆဘဲ ငါ့အာခိရသ္ ေကာင္းစားရန္ လမ္းညႊန္ေပးေနသည္ဟု ခံယူကာ ၾကည္သာစြာ လက္ခံလိုက္နာေစလိုပါသည္။ ထိုသို႔လုိက္နာျခင္း၏ အေကာင္းဆံုးေသာ ရလဒ္မွာ အာခိရသ္တြင္ စ၀ါးဗ္မ်ား ရရွိျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ေလာကီတြင္လည္း လူပီသမႈကို ရရွိမည္။ အစၥလာမ္လမ္းစဥ္တြင္ ရွိသည့္ လုပ္ခိုင္းျခင္း မလုပ္ခိုင္းျခင္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာက်င့္သံုးပါက ယင္းသူသည္ လူပီသသည့္ လူတစ္ဦး ျဖစ္သြားမည္။ ေလာကတြင္ ပညာရပ္ေပါင္းစံုအား ေက်ာင္း တကၠသိုလ္ ဌာန စက္ရံု စသည့္အေနရာအသီးသီးတြင္ သင္ယူဆည္းပူးႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ လူၾကားထဲတြင္ လူပီသစြာ ေနတတ္ရန္ သင္ေပးသည့္ေနရာမရွိပါ။ လူၾကားထဲ လူပီသစြာ ေနတတ္ရန္ အစၥလာမ္က သင္ေပးထားသည္။ ယင္းသြန္သင္ခ်က္အား ေဖာ္ေဆာင္ရန္ တာ၀န္ရွိသူမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မြစ္လင္မ္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မြစ္လင္မ္ဟူသည္မွာ အစၥလာမ္ကို ရရွိထားသူမ်ားျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္ကို ရထားသည့္ မြစ္လင္မ္က အစၥလာမ့္သြန္သင္ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာက်င့္သံုးသူမျဖစ္လွ်င္ အျခားမည္သူက လာ၍ လိုက္နာမည္နည္း။ ယေန႔ကမာၻေပၚတြင္ မြစ္လင္မ္တို႔ နင္းျပားဘ၀ေရာက္ေနရျခင္း၏ နံပါတ္တစ္အေၾကာင္းခံမွာ မြစ္လင္မ္ျဖစ္ၿပီး အစၥလာမ့္သြန္သင္ခ်က္အတိုင္း မလိုက္နာျခင္း မေနထိုင္ မက်င့္ႀကံ အားထုတ္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မြစ္လင္မ္တို႔သည္ အစၥလာမ့္၏ သြန္သင္ဆံုးမမႈမ်ားအား အျပည့္အ၀ အတတ္စြမ္းႏိုင္ဆံုး လိုက္နာသူ အစၥလာမ္အလွတရားမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ျပသမ်ားျဖစ္ေနရပါမည္။ အစၥလာမ္ဟူသည့္ ေလာကီကိုစြန္႔၍ ေလာကုတၱရာ (တမလြန္)ေကာင္းက်ဳိးကို တသီးတျခားရွာေဖြရန္ မညႊန္ၾကားထားပါ။ လူ႔ေလာကအတြင္းမွာပင္ လူတို႔ၾကား ေရာေႏွာေနထိုင္ရင္းျဖင့္ပင္ တမလြန္အတြက္ ကုသိုလ္စုႏိုင္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာ ဘာသာတရားျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါသမယတြင္ မြစ္လင္မ္တို႔သည့္ အစၥလာမ္၏ အထက္ပါထူးျခားခ်က္အား ဖ်က္ဆီးလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္ဟူသည္ကို နမားဇ္ဖတ္ ရိုဇဟ္ထား တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ ဘုရားသြား တရားထိုင္ ဥပုသ္ေစာင့္ ထိုမွ်သာျဖစ္ေစလိုက္ၾကသည္။ အစၥလာမ္ကို က်ဥ္းေျမာင္းေစလိုက္ၾကေပၿပီ။ အလြန္မွ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ မိမိဘာသာတြင္ ဘာေတြသင္ေပးထားသည္ကို မသိ၊ မသင္၊ မေလ့လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ တစ္နည္း ဘာသာေရး အသိပညာ အလြန္ေခါင္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မြစ္လင္မ္တုိ႔တြင္ ဘာသာေရးအသိတရား ေခါင္းပါးသလို လူမႈေရး နားလည္မႈလည္း အလြန္ေခါင္းပါးၾက၏။ မြစ္လင္မ္တို႔ လွဴၾကသည္မွန္ေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ နာမည္ရ ရုပ္လံုးထြက္မည့္ေနရာမ်ားတြင္သာ လွဴၾကသည္။ လူျမင္ေကာင္းရန္ ယေန႔အခါတြင္ ဓါတ္ပံုေပါင္းစံုျဖင့္ ေၾကာ္ျငာေနၾကသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕က ဤသို႔ မီဒီယာ တစ္နည္း ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚ ဓါတ္ပံုတင္မွ လူသိမည္ အစၥလာမ္ကို မမုန္းေတာ့ မြစ္လင္မ္ကို ရန္မရွာႏိုင္ေတာ့ ခံယူခ်က္ရွိသည္။ လက္ေတြ႕တြင္ ထိုခံယူခ်က္အတိုင္း ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ကို စာရွဳသူတို႔ အသိပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မြစ္လင္မ္တုိ႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔ယံုၾကည္ထားသည့္ အစၥလာမ္ကို ဗလီတက္ အစ္လုပ္ ဥပုသ္ေစာင့္ရံုမွ်သာ က်င့္သံုးၾကေတာ့သျဖင့္ အဘယ္မွ်ပင္ လူျမင္ေကာင္းေအာင္ လွဴျပေနပါေစ မြစ္လင္မ္ကို အနည္းငယ္ေလးမွ်ပင္ အေရးေပး အေလးထားမည္မဟုတ္ပါ။ အစၥလာမ္တြင္ ဗလီတက္ ဥပုသ္ေစာင့္ဟူသည့္ မိန္႔ၾကားမႈရွိသလို အတင္းမေျပာရ မလိမ္ရ မခိုးရ မညာရ စိတ္ဒုကၡမေပးရ မဆဲရဟူသည့္ မိန္႔ၾကားမႈမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အစၥလာမ္၏ အဓိကက်မ္းျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္တြင္ မြစ္လင္မ္တို႔သိသည့္ ဥပုသ္ေစာင့္ နမားဇ္ဖတ္ဟူသည့္ အခ်က္အလက္တို႔အား အမိန္႔သာ ျပထားသည္။ နည္းစနစ္ မေပးထားေပ။ နမားဇ္ ရိုဇဟ္ ဟဂ်္ ဇကားသ္တို႔၏ နည္းစနစ္အား ဟဒီးစ္မွ ျပန္လည္ေကာက္ႏႈတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္တြင္ အေသးစိတ္ တိုက္ရိုက္မပါ၀င္ပါ။ သို႔ေသာ္ လူေသသြားလွ်င္ အေမြခြဲနည္းကိုမူ အေသးစိတ္မိန္႔ထားသည္။ လမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ အဘယ္သို႔မေလွ်ာက္ရ၊ အိမ္မ်ားသုိ႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ခ်ိန္ မည္သုိ႔ အသံေပးပါ၊ ထိုသို႔အသံျပဳခိုင္းရသည့္ အေၾကာင္းအရင္း၊ အေရာင္းအ၀ယ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား၊ ေသတမ္းစာေရးျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား၊ သက္ေသထားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား၊ လူတို႔ၾကားတြင္ ေသြးကြဲေစသည့္ အထင္အျမင္မ်ားကို မျပဳလုပ္ရန္အေၾကာင္း၊ ထိမ္းျမားျခင္း၊ မည္သူတို႔အား ထိမ္းျမားခြင့္ မရွိျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ရွင္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ကေလးအား ႏို႔တိုက္ေကၽြးရမည့္ ကာလ၊ ကေလးႏို႔ထိန္းသည္အား အခေၾကးေငြကို လင္ႏွင့္မယားတြင္ မည္သူ႔တာ၀န္ျဖစ္ျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ေရးတစ္ခု အစဥ္မေျပ လက္တြဲမဆက္ႏိုင္ေတာ့လွ်င္ ထိမ္းျမားမႈျပတ္ဆဲနည္း စသည့္ ေလာကီ လူမႈေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္အခ်က္မ်ားကိုမူ အေသးစိတ္ မိန္႔ထားေပသည္။ အဓိက ဆိုလိုခ်င္သည္မွာ အစၥလာမ္သည္ နမားဇ္ဖတ္ ဥပုသ္ေစာင့္ ဟဂ်္သြားရံုမွ်သာ လမ္းညႊန္ထားသည့္ ဘာသာတစ္ခုမဟုတ္၊ လူ႔ေလာကအတြင္း လူမႈေရးပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား၊ အသက္ရွင္ေနစဥ္ ျဖတ္သန္းေတြ႕ႀကံဳရမည့္ အေျခအေနမ်ားအားလံုးကို ထည့္သြင္းလမ္းညႊန္ထားသည့္ ျပည့္၀မႈရွိေသာ ဘာသာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကို မြစ္လင္မ္တို႔ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ နားလည္ထားရပါမည္။ ငါလုပ္ခ်င္တာ လုပ္တာကြာ ဘာျဖစ္လဲဟု မြစ္လင္မ္က ေျပာခြင့္မရွိပါ။ မြစ္လင္မ္အတြက္ အစၥလာမ္ဟူသည့္ ဥပေဒႀကီး ရွိေနသည္။ မြစ္လင္မ္၏ လုပ္ရပ္တိုင္းအား ဘာသာျခားတစ္ဦးက အစၥလာမ့္ဥပေဒႏွင့္ ခ်ိန္ထိုး ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ၿပီး အလကားေကာင္ေတြပါကြာ သူတို႔ဘာသာအတိုင္း ေနတာလဲမဟုတ္ဘဲဟုေျပာမည္၊ သို႔မဟုတ္ မင္းတို႔မြစ္လင္မ္ေတြ မလုပ္ႏိုင္တာကို မင္းတို႔အစၥလာမ္က အမိန္႔ေတြေပးထားတယ္ လူေတြ မလိုက္နာႏိုင္တာေတြကို အစၥလာမ္က အမိန္႔ေပးထားတယ္ဟု ေျပာလာလွ်င္ အဘယ္မွ် အရွက္ကြဲရပါမည္။ အဆိုးဆံုးမွာ အလႅာဟ္ေရွ႕တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မည္သုိ႔အေျဖေပးပါမည္နည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ မြစ္လင္မ္တို႔သည္ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ လုပ္ျခင္းမွ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ သြန္သင္မႈႏွင့္အညီ ဘ၀ေလွ်ာက္လွမ္း က်င့္သံုးၾကရန္ အလြန္ အေရးႀကီး လိုအပ္ပါသည္။ မြစ္လင္မ္က အစၥလာမ္အတိုင္း က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ အႀကီးဆံုး အေကာင္းဆံုးရလဒ္မွာ အာခိရသ္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အလြန္လိုလားသည့္ ဂ်ႏၷသ္ကို ရရွိပါမည္။ ေလာကီမ်က္ျမင္အက်ဳိးေက်းဇူးအရ လူၾကားတြင္ လူပီသသူတစ္ဦး ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မြစ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔အစၥလာမ္တြင္ရွိေသာ ဆိုဆံုးမ လမ္းညႊန္ သင္ျပမႈတို႔အား အျပည့္အ၀လိုက္နာၾကပါဟု ကနဦး အႀကံျပဳ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။
*ရမႆြာန္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားတာ၀န္
မြစ္လင္မ္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားတို႔သည္ ရမႆြာန္ကို ေက်ာင္းတတ္ရင္းျဖင့္ ျဖတ္သန္းေနရၿပီ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ အလြန္ဖူးစာထူးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာဆည္းပူးရင္းျဖင့္ အလႅာဟ္အမိန္႔ကိုပါ တစ္ပါးတည္း နာခံႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးကို ရရွိေနသည္။ ယခု သတိေပးလိုသည္မွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔အား ရိုဇဟ္မထားခိုင္းသည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းတတ္ေနရသျဖင့္ ပင္ပမ္းသည္ဟု ဆိုကာ မိဘတို႔က စဲဟ္ရီမႏႈိးဘဲ ေနလိုက္သည္။ ထမင္းခ်ဳိင့္ထည့္ေပးလိုက္ၾကသည္။ မိဘတို႔အေနျဖင့္ သားသမီးကေလးငယ္တို႔အား ဤသုိ႔မလုပ္ရပါ။ ရမႆြာန္လတြင္ ရိုဇဟ္ထားရန္တာ၀န္မွာ အရြယ္ေရာက္ၿပီးသူတိုင္းအတြက္ မျပဳမေနရ ဖရ္ဇ္တာ၀န္ ျဖစ္သည္။ ရမႆြာန္အပါအ၀င္ ရွရီအသ္၏ အမိန္႔အမ်ားစုအား အရြယ္ေရာက္ျခင္း မေရာက္ျခင္းျဖင့္ ကန္႔သတ္ထားသည္။ မိန္းကေလးတို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ အသက္ ၁၁၊ ၁၂၊ ၁၃ ခန္႔တြင္ ရာသီစလာၿပီ ျဖစ္၏။ မိန္းကေလးတြင္ ရာသီလာျခင္းသည္ အရြယ္ေရာက္သည့္ အမွတ္အသားျဖစ္ေၾကာင္း အစၥလာမ္က သတ္မွတ္ထားသည္။ အထက္ပါအသက္အရြယ္အား မိဘတို႔က ကေလးဟု ေခၚေနၾကသည္။ မိဘတစ္ဦးေရွ႕တြင္ သားသမီးသည္ အသက္၉၀ပင္ ရွိပါေစ ကေလးသာ ျဖစ္၏။ မိမိက ကေလးဟု သတ္မွတ္တိုင္း ရွရီအသ္က ကေလးဟုမသတ္မွတ္ထားပါ။ မြစ္လင္မ္ျဖစ္သည့္အတြက္ ရွရီအသ္မွ သတ္မွတ္သည့္ကေလး လူႀကီး ခြဲျခားထားမႈအား လိုက္နာရပါမည္။ ထိုသုိ႔ရာသီလာၿပီးသား မိန္းကေလးတို႔သည္ ရမႆြာန္တြင္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္သည္။ ရာသီတစ္ႀကိမ္မွ်သာ လာၿပီးျဖစ္ပါကလည္း အရြယ္ေရာက္ၿပီဟု သတ္မွတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမီးမိန္းကေလးတို႔အား ေက်ာင္းတတ္ေနခ်ိန္လည္း ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းခိုင္းပါ။ ရမႆြာန္အစမွ တစ္လံုး အလယ္တစ္လံုး အဆံုးတစ္လံုးထား ရၿပီဟုေျပာ၍ တရားမဖ်က္ၾကပါႏွင့္။ ငယ္ရြယ္သည့္သက္တမ္းသည္ မွတ္သားျခင္း စြဲၿမဲသြားျခင္း ခံယူခ်က္ တည္ၿမဲျခင္းတို႔ အစပ်ဳိးေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားအား ရိုဇဟ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အက်ဳိးထူးမ်ား ရိုဇဟ္မထားလွ်င္ ခံရမည့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ေျပာျပပါ။ ကေလးငယ္တို႔အား ရိုဇဟ္ထား ဘာမုန္႔ေကၽြးမယ္ ဘာ၀ယ္ေကၽြးမယ္ စသည့္ ေလာကီအရာမ်ားျဖင့္လည္း ျမဴစြယ္ မက္လံုးေပးျခင္း မလုပ္ပါႏွင့္။ ရွရီအသ္မွ ျပထားသည့္ ကုသိုလ္ ျပစ္ဒဏ္တို႔ျဖင့္သာ နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ေျပာျပပါ။ ထို႔အတူ ေယာက်္ားေလးမ်ားသည္လည္း အသက္ ၁၃၊ ၁၄ခန္႔တြင္ အရြယ္ေရာက္ၿပီျဖစ္သည္။ ရိုဇဟ္ထားခိုင္းပါ။ ေက်ာင္းတတ္ရျခင္းသည္ ရိုဇဟ္မထားခြင့္ရွိသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မဟုတ္ပါ။ ေက်ာင္းတတ္ေနသူမ်ား စာေမးပြဲေျဖေနသူမ်ားအေနျဖင့္ ရိုဇဟ္ထားရပါမည္။ ေအာင္ျမင္မႈရရန္ အလႅာဟ္အမိန္႔နာခံရမည္။ အလႅာဟ္အမိန္႔ မနာခံဘဲ ရေနေသာ ေအာင္ျမင္သည္ ျပည့္၀သည့္ ေအာင္ျမင္မႈမဟုတ္ေၾကာင္း သိထားရပါမည္။ ေက်ာင္းတတ္ေနသူမ်ား ညကို စဲဟ္ရီအခ်ိန္ ထႏိုင္ရန္ ညကို ေစာေစာ အိပ္ယာ၀င္ခိုင္းပါ။ အလႅာဟ္အမိန္႔နာခံရန္အတြက္ ဤရမႆြာန္တစ္လတာမွ်အား ညအခ်ိန္ က်ဴရွင္မ်ား နားထားေပးပါ။ ရမႆြာန္အတြင္းတြင္ရွိသည့္ အားလပ္ရက္မ်ားတြင္ က်ဴရွင္သာ နင္းကန္မသြားခိုင္းပါႏွင့္။ ေက်ာင္းတတ္ခ်ိန္မွအပ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ၎တို႔ သက္သာစြာ ေနႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးထားပါ။ တစ္လမွ် အလႅာဟ့္အမိန္႔အတြက္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ အပြန္းအပဲ့ခံလိုက္ျခင္းျဖင့္ ဘာမွ် မဆံုးရွံဳးပါ။ ထို႔အတူ ရမႆြာန္ရရွိမည့္ ကုသိုလ္မ်ား အကုသိုလ္မ်ား ပညတ္ခ်က္မ်ားအား မိဘျဖစ္သူက ကိုယ္တိုင္ဆည္းပူးၿပီး သားသမီးတို႔အား ျပန္ေျပာျပပါ။ ဖတ္ျပသည္ႏွင့္ ေျပာျပျခင္းသည္ မတူညီပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အရင္ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာ ဆည္းပူးပါ။ ထို႔ေနာက္ ျပန္ေျပာျပပါ။ မိန္းကေလးမ်ား ရာသီလာခ်ိန္ႏွင့္ ေက်ာင္းသြားခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္ပါကလည္း အိမ္တြင္သာ စားသံုးသြားၿပီး ေက်ာင္းသို႔ ထမင္းဘူးမယူျခင္းက ပိုေကာင္း၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရိုဇဟ္ထားရမည့္သူသည္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရိုဇဟ္မထားရပါကလည္း လူျမင္ကြင္းအတြင္း ေပၚတင္ စားသံုးခြင့္မရွိပါ။ ေက်ာင္းတတ္ျခင္းေၾကာင့္၊ စာေမးပြဲေၾကာင့္ ဖ်က္ခဲ့သမွ်ရိုဇဟ္မ်ားအားလံုးကုိ ရမႆြာန္ၿပီးလွ်င္ အစားျပန္ျဖည့္ရန္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ မိမိ၏သားသမီးမ်ား မည္သည့္အသက္အရြယ္တြင္ အရြယ္ေရာက္သည္ကို မွတ္သားထားၿပီး တစ္ႏွစ္ျခင္းစီကို တြက္၍ ရိုဇဟ္မထားခဲ့သည့္ရက္မ်ားအတြက္ အစားျဖည့္ခိုင္းပါ။
*ရိုဇဟ္ထား၍ တံေတြးေထြးျခင္း
အမ်ားစုတို႔သည္ ရိုဇဟ္ထားခ်ိန္ အလြန္ တံေတြးေထြးၾကသည္။ တံေတြးမ်ဳိခ်၍ ရိုဇဟ္ပ်က္သည္ဟု ယူဆထားသည္။ ယင္းယူဆခ်က္သည္ မွားပါသည္။ ရိုဇဟ္ရွိေနခ်ိန္ တံေတြးမ်ဳိးခ်ခြင့္ရွိသည္။ သာမာန္ပါးစပ္အတြင္း ျဖစ္ေနသည့္ တံေတြးကို ပံုမွန္အတိုင္း မ်ဳိခ်လိုက္ပါ။ ရိုဇဟ္ထားသည့္အခါ တစ္ခ်ိန္လံုး လူျမင္မေကာင္းေအာင္ပင္ တံေတြးေထြးေနၾကသည္။ ယင္းလုပ္ရပ္သည္ အစၥလာမ္တြင္သတ္မွတ္ထားသည့္ အမိန္႔အား ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာျခားတို႔အတြင္း မြစ္လင္ေတြရဲ႕ ဥပုသ္က တံေတြးေတာင္မ်ဳိခ်လို႔မရဘူး ငါတို႔ထက္ေတာင္ဆိုးပါလားဟု မွတ္ယူသြားမည္။ မိမိ၏ ဘာသာေရးပညာေခါင္းပါးမႈေၾကာင့္ ဘာသာတရားတစ္ခုလံုးပါ တလြဲအထင္ခံရမည္။ ဤအေၾကာင္းအရာကို ဖတ္ၿပီးသူတိုင္းက ေနာက္တစ္ေယာက္အား ေျပာျပပါ။ ထြက္လာသည့္ တံေတြးအား အၿမဲတမ္းကဲ့သို႔ပင္ မ်ဳိခ်ႏိုင္သည္။ အလကားေန ပါးစပ္အတြင္းလည္း စုမထားပါႏွင့္။ တံေတြးတစ္ၿပံဳႏွင့္ စကားေျပာပါက ေရွ႕ကလူအဖို႔ ရြံစရာျဖစ္ပါသည္။ တံေတြး၊ သလိပ္၊ ႏွာရည္ မည္သည့္အရာပင္ျဖစ္ေစ မ်ဳိခ်လည္း ရိုဇဟ္မပ်က္သလို လည္ေခ်ာင္းထဲ အလိုအေလ်ာက္၀င္သြားလည္း ရိုဇဟ္မပ်က္ပါ။
*၀ါကိုက္ျခင္း
မြစ္လင္မ္တို႔အတြင္း ေရာဂါတစ္ခုမွာ ရိုဇဟ္ထားလွ်င္ အေၾကာင္းမဲ့ ၀ါကိုက္ဟူသည့္ စကားကို သံုးစြဲေနၾကသည္။ အဓိပၸါယ္မရွိေသာ လုပ္ရပ္ အသံုးအႏႈန္းျဖစ္ပါသည္။ ရိုဇဟ္မွေတာင္းဆိုထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္လည္း ဆန္႔က်င္သည္။ ရိုဇဟ္ဟူသည္ မစားမေသာက္ အငတ္ခံရံုမွ်သာ မဟုတ္။ ရိုဇဟ္ဟူသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တြင္ အက်ဳိးမဲ့လုပ္ရပ္မ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ အတင္းအဖ်င္း၊ မုသားလိမ္ညာမႈမ်ား၊ အလိုရမၼက္မ်ား၊ ေဒါသမ်ားကိုပါ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းတို႔ ပါ၀င္သည္။ ရိုဇဟ္၏ အဓိကသည္လည္း ထိုအရာမ်ားသာျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္လည္း ထိုသုိ႔ေသာ ရုိဇဟ္မ်ဳိးကို ေတာင္းခံထားျခင္း ျဖစ္၏။ ဒီတိုင္း အငတ္ေနျခင္းကိုမူ မည္သူမဆို လုပ္ႏိုင္ပါသည္။ ရိုဇဟ္ဟူသည္ အစာအငတ္ခံရံုမွ်သာမဟုတ္ေၾကာင္း မြစ္လင္မ္တို႔ သိထားရပါမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရိုဇဟ္ထားၿပီး ၀ါကိုက္သည္ဟုဆိုကာ ပြဲခံေနျခင္းသည္ အစၥလာမ္၏ အလွတရားကို ဖ်က္စီးျပစ္သည့္ မြစ္လင္မ္ဆိုးတို႔၏ လုပ္ရပ္သာျဖစ္သည္။ ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္သည့္ မြစ္လင္မ္က ယင္းသို႔ အဓိပၸါယ္မရွိသည့္လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ မပါ၀င္သလို အားေပးျခင္းလည္း မျပဳပါ။
*ရိုဇဟ္မထားခြင့္ ရွိသည့္ခရီးစဥ္
ခရီးသြားရာတြင္ ရိုဇဟ္မထားလည္း ရသည္ဟုဆိုရာတြင္ ခရီးစဥ္သည္ ၄၈မိုင္ရွိရမည္။ ခရီး၏ မည္သည့္ေနရာတြင္မွ် ဆယ့္ငါးရက္ ထို႔ထက္ပိုၿပီး တည္းခိုမည္ဟူသည္ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိရပါ။ အကယ္၍ ခရီးသည္ ၄၈မိုင္ထက္ပိုေသာ္လည္း တစ္ေနရာရာတြင္ ဆယ့္ငါးရက္ ထို႔ထက္ပိုတည္းမည္ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိေနပါက ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတူ ခရီးစထြက္ခ်ိန္က ထိုရက္မွ် တည္းခိုမည္ဟု မရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္း တစ္ေနရာရာတြင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တည္းခိုမည္ဟု စိတ္ထဲရည္ရြယ္လိုက္သည္ႏွင့္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္သြားပါမည္။ ထို႔ျပင္ ခရီးတြင္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းက ပိုေကာင္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ခရီးသြားသူတို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ ခရီးစဥ္သည္ ရိုဇဟ္မထားခြင့္ ရွိမည့္ ခရီးစဥ္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ကို စစ္မွန္တိက်သည့္ အာလင္မ္တို႔အား ေမးျမန္းပါ။ ေမးျမန္းၿပီးမွ ထားမည္ မထားမည္တို႔ကို ဆံုးျဖတ္ေစလိုပါသည္။
*ကိုယ္၀န္ေဆာင္၊ ႏို႔တိုက္မိခင္ႏွင့္ မက်န္းမာသူ
ရိုဇဟ္မထားဘဲေနခြင့္ရွိသူမ်ားတြင္ အထက္ပါအမ်ဳိးအစားတို႔လည္း ပါ၀င္သည္။ သို႔ေသာ္ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ အသက္ေသႏိုင္ေလာက္သည့္ အေျခအေနရွိမွသာ ယင္းအခြင့္အေရးကို ရရွိပါမည္။ သာမာန္ ဖ်ားနာ ႏွာေစး ေခ်ာင္းဆိုး ေခါင္းကိုက္ရံုမွ်ႏွင့္ ရိုဇဟ္မထားဘဲ ေနခြင့္မရွိပါ။ ႏို႔တိုက္မိခင္တို႔သည္ ရိုဇဟ္ထားလိုက္ျခင္းျဖင့္ ကေလးႏို႔မရႏိုင္ေတာ့လွ်င္ ရိုဇဟ္မထားခြင့္ရွိသည္။ ကေလးမွာလည္း မိခင္ႏို႔မွအပ အျခားမည္သည့္အရာမွ် မစားတတ္သည့္ အရြယ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ တျခားအရာ စားေသာက္ႏိုင္သည့္အရြယ္ျဖစ္လွ်င္ ႏို႔တိုက္မိခင္သည္ ရိုဇဟ္မထားဘဲ ေနခြင့္မရွိပါ။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိခင္မ်ားသည္ ရိုဇဟ္ထားပါက ကေလးအတြက္ အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္ရေလာက္သည့္ အေျခအေနရွိမွသာ ရိုဇဟ္မထားဘဲ ေနခြင့္ရွိသည္။ ေမာရံုမွ်ျဖင့္ ရိုဇဟ္ ခြင့္လႊတ္ခ်က္မရွိပါ။
*ရိုဇဟ္ႏွင့္ ရွဴေဆး
ရိုဇဟ္ထားခ်ိန္ အေငြ႕ျဖစ္သည့္အရာမ်ားကိုသာ ရွဳခြင့္မရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ပရုပ္ဆီရွဳျခင္း၊ ရွဳေဆးဘူး ရွဳျခင္း၊ ပန္း၊ သံပုရာသီး စသည္မ်ား၊ အေငြ႕မထြက္သည့္ အေမႊးနံမ်ားကိုရွဳခြင့္ရွိသည္။ ေလာဗန္ေငြ႕ အေမႊးတိုင္ေငြ႕မ်ားကို ရွဳခြင့္မရွိပါ။
*စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားအား ပံုရိုက္တင္ျခင္း
ရမႆြာန္အပါအ၀င္ အျခားေသာကာလမ်ားတြင္ မြစ္လင္မ္တို႔၏ အလုပ္ပိုတစ္ခုမွာ စားေသာက္စရာမ်ားအား ပံုရိုက္တင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အိဖ္သြာရ္ျပဳစရာမ်ားကိုလည္း ပံုရိုက္တင္သည္။ ယေန႔ နက္ရွ္သာ ဘာလုပ္သည္ ေန႔လည္စာ ဘာခ်က္သည္ကအစ ညစာ ဘာစားမည္အဆံုး မည္သည့္အမ်ဳိးက ဘာလာေပးသည္ မိန္းမက ဘာခ်က္သည္ ေယာက်္ားက ဘာ၀ယ္လာေပးသည္အထိ အစ အဆံုး ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚတြင္ အစီအရင္ခံတင္ျပေနၾကသည္။ အလြန္ အသိတရားေခါင္းပါးက လူသားခ်င္း စာနာမႈႏွင့္ မိမိကုိယ္ကိုယ္ ကာကြယ္မႈ အလြန္နည္းပါးလွသည့္ မြစ္လင္မ္မ်ားပင္တည္း။ အစကနဦးက ဆိုခဲ့သလို အစၥလာမ္သည္ လူမႈေရးကို အထူးဦးစားေပးထားေသာ ဘာသာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္ကို ၾကည့္မလား ဟဒီးစ္ကို ၾကည့္မလား ထိုအခ်က္ကိုသာ ဦးစားေပးထားသည္။ ထို႔အတူ အစၥလာမ္ဟူသည့္ အစၥလာမ္၏ အဓိကမွာ လူလူခ်င္း လူမႈေရးရွိရန္ႏွင့္ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားရန္သာ ျဖစ္၏။ ယေန႔ မြစ္လင္မ္တစ္သိုက္၏ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ အစၥလာမ္သည္ ဘာသာျခားတို႔အၾကား၀ယ္ သိကၡာက် ရုပ္ဆိုးရာ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
အစားအေသာက္ပံုတင္ျခင္းအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ အမ်ားစုတို႔ ေဒါသူပုန္ထၾကသည္။ ပိုင္တယ္ မပိုင္ဘူးဟူသည့္ စကားႏွစ္လံုးကိုင္ကာ လာျငင္းၾကမည္။ ထိုသို႔ျငင္းသူမ်ားလည္း ငတံုးမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ပံုတင္လိုက္သည္။ စားလို႔ရသလားဟု ဥာဏ္ပညာနည္းသည့္ စကားရပ္မ်ဳိးကို ဆိုၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ ငါ့ အေကာင့္မွာ ငါတင္တာ မင္းကိုဘယ္သူက လာၾကည့္ခိုင္းသလဲဟု ငတံုးစကားလည္း ေျပာၾကဦးမည္။ အေကာင့္တစ္ခုတြင္ တင္လိုက္ပါက မည္သူ႔ကိုမွ် တဂ္မတြဲလွ်င္ပင္ မိမိႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္ထားသူအားလံုး၏ နယူးဖိစ္ေပၚတြင္ ေပၚေနမည္သာ ျဖစ္၏။ ကဲ ေျပာပါ။ ကိုယ့္အေကာင့္မွာ ကိုယ္တင္တာပဲ ဘာ့ေၾကာင့္ သူမ်ား နယူးဖိစ္တြင္ ေပၚရပါသနည္း။ ထို႔ျပင္ ပံုျမင္ရံုႏွင့္ ဘာမွမျဖစ္ဆိုသူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ ပို႔စ္တစ္ခုခုတြင္ တစ္ေယာက္က လာဆဲလွ်င္ မည္သုိ႔ခံစားရပါသနည္း။ ဆဲဆိုတိုင္းထြာသြားမည္။ အားလံုးက ျမင္ရံုသာ ျဖစ္သည္။ ဆဲျခင္းသည္ အသားကို တုတ္ႏွင့္ လာရိုက္သည္မဟုတ္။ တိုင္းထြာ မေအႏွမ စံုေအာင္ေျပာျခင္းသည္ အေကာင့္ရွင္အား ပါးရိုက္ေနသည္မဟုတ္ပါ။ သူ႔ဖာသာ စာရိုက္ေျပာျခင္းသာျဖစ္ၿပီး အသင္ကလည္း မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ထိုအခ်ိန္အခါတြင္ စိတ္ထဲမွ နာသည္မဟုတ္ပါလား။ ထိုသို႔ေသာ ကိစၥမ်ဳိးတြင္ နာသည္ကိုလက္ခံလွ်င္ ယခု စားေသာက္စရာမ်ားအား ဓါတ္ပံုရိုက္၍လည္းေကာင္း၊ ဟင္းလ်ာမ်ား မည္သို႔ခ်က္ျပဳတ္ကာ စဲဟ္ရီ အိဖ္သြာရ္တို႔ျပဳေၾကာင္း ေရးသား ရိုက္တင္ေနလွ်င္ မိမိအေကာင့္အတြင္းတြင္ မစားႏိုင္သူမ်ားရွိခဲ့လွ်င္ ၎တို႔ ရင္ထဲ မည္သုိ႔ခံစားရပါမည္နည္း။ ငါ့အေကာင့္ထဲမွာ အားလံုး သူေဌးႀကီးပဲဟု ေျပာမရပါ။ မိမိဖရန္႔တစ္ဦးက Like ႏွိပ္သည္ကို သူႏွင့္ ဖရန္႔ျဖစ္သူေနာက္တစ္ဦးက ျမင္ရမည္။ ယင္းသို႔ေသာ ေနာက္တစ္ဦးေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါမည္။ ယင္းသူမ်ားအတြင္း မစားႏိုင္သူမ်ားရွိလွ်င္ ၎တို႔ခံစားလိုက္ရသည့္ စိတ္ဒုကၡအား ကနဦးပံုစတင္သည့္ အသင္ပါ ခံရပါမည္။ ဤသည္မွာ အစၥလာမ္ျဖစ္၏။ နမားဇ္မဖတ္လွ်င္ မဖတ္သူကသာ အျပစ္ခံရမည္။ အစားျပန္ဖတ္ၿပီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ခြင့္လႊတ္လွ်င္ ၿပီးၿပီ။ အတင္းေျပာလွ်င္ နားေထာင္သူ ေျပာခိုင္းသူမ်ားပါ ေရာ၍ အျပစ္ခံရမည္။ အတင္းေျပာျခင္းခံရသူက တစ္နည္း လူသားက ခြင့္လႊတ္မွသာ အလႅာဟ္က ခြင့္လႊတ္မည္။ ထိုသူခြင့္မလႊတ္သေရြ႕ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္လည္း ခြင့္လႊတ္မည္မဟုတ္။ အတင္းေျပာခံရသူသည္ မိမိသည့္ ဘာသာ၀င္ မည္သို႔ေသာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္သူပင္ ျဖစ္ပါေစ ၎သူ၏ ခြင့္လႊတ္ျခင္းေပၚတြင္ အလႅာဟ္ခြင့္လႊတ္မႈကို မူတည္ထားသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အစၥလာမ္သည္ လူသားခ်င္းဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ျပသထားရာတြင္ ေလႏွင့္ ေစာ္ကားခြင့္မျပဳထားပါ။ ယခုတြင္လည္း အစားအေသာက္ပံုမ်ားအား အဓိပၸါယ္မဲ့ ျပသေနျခင္းျဖင့္ လူသားခ်င္းစာနာမႈထားရမည့္ လတြင္ မြစ္လင္မ္တို႔ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ေနၾကသည္။ ေျပာလွ်င္လည္း မႀကိဳက္၊ လုပ္ရပ္ကလည္း မမွန္ကန္ၾကေပ။
မ်က္စိထိျခင္းသည္ အမွန္ပင္ရွိ၏။ ဤသည္ကုိ မြစ္လင္မ္တိုင္း လက္ခံၾကသည္။ ယခု စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား ရိုက္တင္ျခင္းျဖင့္ မစားႏိုင္သူက ျမင္ၿပီး စားလိုစိတ္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အျပစ္ျဖစ္သည္က သီးသန္႔ျဖစ္ၿပီး နဇရ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိ၏ အစားအေသာက္တြင္ ဗရကသ္မရွိျဖစ္ျခင္း၊ ထိုအစားအစာမ်ား စားၿပီး ေရာဂါရျခင္းတို႔သည္ မိမိလက္ျဖင့္ ကိုယ့္ဒုကၡကုိ ကိုယ္တိုင္ ၀ယ္ယူျခင္းသာ ျဖစ္၏။ စဥ္းစားတတ္လွ်င္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါမည္။ ထို႔ျပင္ လူတစ္ဦး၏ အိမ္သည္ တစ္ေန႔တာတြင္ မည္သုိ႔ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္သည္ကို ၾကည့္ၿပီး ယင္းသူ မည္မွ် ခ်မ္းသာသည္ ေငြေၾကး အဘယ္မွ်ပိုင္ဆိုင္သည္ကို အနည္းႏွင့္အမ်ား ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါသည္။ မေကာင္းႀကံလိုသူအဖို႔ အလြယ္ေလးပင္ျဖစ္သည္။
စားၿပီးမွ ရိုက္တင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မစားမီ ရိုက္တင္သည္ျဖစ္ေစ လူတို႔အား စိတ္ဒုကၡေပးျခင္း၊ နဇရ္အား ဖိတ္ေခၚျခင္းသာ ျဖစ္၏။ တစ္ခ်ဳိ႕က ဟင္းခ်က္နည္းအတြက္ အမယ္မ်ားေရးရင္ ပံုပါရိုက္တင္သည္။ အမွန္မွာ နည္းစနစ္ကို စာျဖင့္ေရးလွ်င္ လံုေလာက္သည္။ ပံုထည့္ျခင္းက အပိုျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မြစ္လင္မ္တို႔အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားအား ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ပါ။ မဆန္းစစ္ႏိုင္လွ်င္ ဆန္းစစ္ထားသူ၏ ေျပာၾကားမႈအား လိုက္နာပါ။ မြစ္လင္မ္သည္ ခရိယာန္၊ ဟိႏၵဴ၊ ဗုဒၶဘာသာတို႔အား ယံုၾကည္သူ က်င့္သံုးသူမဟုတ္ပါ။ မြစ္လင္မ္သည္ အစၥလာမ္ကို ယံုၾကည္ က်င့္သံုးသူျဖစ္၏။ မြစ္လင္မ္၏ လုပ္ရပ္သည္ အစၥလာမ္ႏွင့္ အညီသာျဖစ္ေနရမည္။ အစၥလာမ့္သြန္သင္ လမ္းညႊန္ခ်က္တို႔ႏွင့္ ကိုက္ညီေနရမည္။ ပံုတင္တာ ဘာျဖစ္လည္းဟု ေစာဒကတတ္သူတို႔အတြက္ အေကာင္အထည္လိုက္ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါ။ သို႔ေသာ္ အသင့္ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ေယာက္ စိတ္ဒုကၡေရာက္သြားမည္။ သူတစ္ပါး၏ မ်က္စိထိမႈေၾကာင့္ အသင့္တြင္ ဗရကသ္ ေလ်ာ့နည္းမည္။ ေရာဂါ၀င္မည္။ ဖုန္းစကရင္ကို လွ်ာျဖင့္ ယက္လို႔မရေသာ္လည္း မ်က္စိမွတဆင့္ ႏွလံုးသားအတြင္းတြင္၊ ဦးေႏွာက္တြင္ ခံစားရပါသည္။ အခ်ဳိ႕မြစ္လင္မ္တို႔က ဤသုိ႔ပံုျမင္ျခင္းသည္ စဗရ္တိုး၏ဟု တလြဲအေတြးခံယူခ်က္ထားၾကသည္။ ရွရီအသ္ႏွင့္ မကိုက္ညီပါ။
Tags:
islamic