မိအ္ရားဂ်္ညသည္ ထူးျမတ္မႈရွိသည့္ ညမ်ားတြင္ ပါ၀င္သလား၊ ယင္းညတြင္ မည္သည့္ေကာင္းမႈမ်ား အထူးတလည္ က်င့္ရမည္နည္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္က မိအ္ရားဂ်္ညတြင္ အဘယ္သို႔ က်င့္ႀကံခဲ့ပါသနည္း၊ မိအ္ရားဂ်္သည္ ရဂ်ဗ္ ၂၇ရက္တြင္သာ အတိအက်ျဖစ္ခဲ့သလား စသည္တို႔အား ယေန႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မိအ္ရားဂ်္ကို အထူးအိဗာဒသ္ျပဳရာ ညတစ္ညအျဖစ္မသတ္မွတ္မီ သိရွိရန္ လိုအပ္ပါသည္။
*တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္က မိအ္ရားဂ်္တြင္ က်င့္ႀကံခဲ့ပံု
မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ဤေလာကႀကီးအတြင္းဝယ္ (၁၈)ႏွစ္ၾကာသည္အထိ သက္ရွိထင္ရွား ရွိခဲ့သည္။ ထို(၁၈)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ယင္းညအား အေလးထားရန္ အထူးတလည္မိန္႔ၾကားျခင္း (သုိ႔) ဤညတြင္ ကဒရ္ညကဲ့သုိ႔ ႏိုးၾကားေနျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးစဝါးဗ္ ပိုရမည္ဟု မိန္႔ၾကားျခင္းမ်ဳိး မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိေနစဥ္တြင္ ယင္းည၌ မအိပ္ဘဲ ႏိုးၾကားေနျခင္း၊ အေလးအနက္ျပဳျခင္းမ်ားလည္း မရွိခဲ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္က မိအ္ရားဂ်္ညတြင္ အထူးအိဗာဒသ္ျပဳျခင္း မရွိသည္ကို သိရပါသည္။
*မိအ္ရားဂ်္ညသည္ ထူးျမတ္မႈရွိသည့္ ညမ်ားတြင္ ပါ၀င္မႈ ရွိ၊ မရွိ
ရဂ်ဗ္လ ၂၇ ရက္ညသည္ မိအ္ရားဂ်္ညျဖစ္သည္ဟု ေက်ာ္ၾကားၿပီး ဤညတြင္လည္း ကဒရ္ကဲ့သုိ႔ပင္ က်င့္ေဆာင္ၾကရမည္။ ကဒရ္ညျမတ္ကဲ့သုိ႔ ထူးျမတ္မႈမ်ား မိအ္ရားဂ်္ညတြင္လည္း ရွိသည္ဟု ယူဆရံုသာမက ကဒရ္ညထက္ပင္ ပိုသည္ဟူ၍ တစ္ေနရာ၌ေရးသားထားသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္(မြဖ္သီသကီး) ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူးသည္။ ထို႔ျပင္ မိအ္ရားဂ်္ည၌ ရကအသ္မည္မွ်ဖတ္ရမည္။ ရကအသ္တိုင္းတြင္ မည္သည့္စူရဟ္မ်ားသာ ဖတ္ရသည္ဟူေသာ သီးသန္႔နမားဇ္မ်ားလည္း ထြင္ထားသည္။ ထိုယူဆခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအားလံုးသည္ မွားပါသည္။ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္တြင္ ယင္းယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား လုံး၀မပါ၀င္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သိမွတ္ထားရပါမည္။ ထို႔ျပင္ ထူးျမတ္သည့္ ညမ်ားဟု သတ္မွတ္သည့္ညမ်ားတြင္ မိအ္ရားဂ်္ မပါ၀င္ပါ။
*မိအ္ရားဂ်္သည္ ရဂ်ဗ္ ၂၇ရက္တြင္သာ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းလား
တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မိအ္ရားဂ်္ ေကာင္းကင္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရဂ်ဗ္လ ၂၇ ရက္ညတြင္ မိအ္ရားဂ်္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့သည္ဟူ၍ အတိအက် မေဖာ္ျပထားပါ။ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္သည့္ ညႏွင့္ပတ္သက္၍ မတူညီေသာ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားစြာ လာရွိထားသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား၌ ရဗီအြလ္ေအာက္ဝလ္လတြင္ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္သည္ဟု ပါရွိၿပီး အခ်ဳိ႕ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား၌မူ ရဂ်ဗ္လဟု တင္ျပထားသည္။ သို႔သာမက မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ က်န္ရွိေသာ ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား၌ အျခားလမ်ားတြင္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားသည့္အတြက္ မည္သည့္ညသည္ မိအ္ရားဂ်္ညျဖစ္သည္ဟူ၍ တိက်စြာမေျပာႏိုင္ပါ။
*မိအ္ရားဂ်္ည၏ က်င့္စဥ္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မွတ္တမ္းမရွိခဲ့ရသနည္း
မိအ္ရားဂ်္ညသည္လည္း ကဒရ္ကဲ့သို႔ အထူးသတ္မွတ္မႈရွိေသာ ညျဖစ္ၿပီး ကဒရ္ညျမတ္ကဲ့သို႔ အထူးပညတ္ေတာ္မ်ား ရွိခဲ့ရိုးမွန္လွ်င္ ထုိည၏ ေန႔ ရက္ႏွင့္ လတို႔ကို မွတ္တမ္းတင္ ထိန္းသိမ္းရန္ အေရးႀကီးသည္။ ယခုမူ ထိုည၏ ေန႔ရက္ႏွင့္ လတို႔အား မွတ္တမ္းတင္ ထိန္းသိမ္းထားျခင္း မရွိထားေသာေၾကာင့္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ညသာလွ်င္ မိအ္ရားဂ်္ညျဖစ္သည္ ဟူ၍ အတိအက် သတ္မွတ္ခြင့္မရွိပါ။ ရက္ကာလကို မွတ္တမ္းတင္ထားမႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းညသည္ အီမာန္ရွင္တို႔အတြက္ ထူးျခားသည့္ တာ၀န္မ်ား သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေၾကာင္းကို သိရပါသည္။
*မိအ္ရားဂ်္သည္ ထူးျမတ္ခဲ့သည္ မွန္ေသာ္လည္း
တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မိအ္ရားဂ်္ခရီး ၾကြျမန္းေတာ္္မူခဲ့သည္။ ထိုည၌ပင္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က တမန္ေတာ္ျမတ္အား အနီးကပ္ဆံုးေသာ အဆင့္၊ အပါးေတာ္၌ ခစားျခင္းဟူေသာ အခြင့္ထူးကို ေပးသနားျခင္း၊ အုမၼသ္အတြက္ နမားဇ္မ်ားအား လက္ေဆာင္ပါးေတာ္မူခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ႂကြျမန္းထားသည့္ ထိုမိအ္ရားဂ်္သည္ ထူးျမတ္ႀကီးက်ယ္သည့္ည မုခ်ျဖစ္ၿပီး ထိုည၏ ႀကီးျမတ္ထူးကဲမႈအေပၚ မည္သည့္မုစ္လင္မ္ကမွ် သံသယမျဖစ္ရပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ၾကြျမန္းခဲ့သည့္ မိအ္ရားဂ်္ျဖစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာညသည္ ထြတ္ျမတ္ခဲ့သည္။ ရဂ်ဗ္ (၂၇) ရက္ညက ထြတ္ျမတ္သည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မြစ္လင္၏တာ၀န္မွာ တမန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သြားခဲ့သည့္ မိအ္ရားဂ်္ညသည္ အမွန္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔သြားခဲ့သည့္ ညက ထူးကဲေၾကာင္းကိုသာ စိတ္တြင္ စြဲမွတ္ယံုၾကည္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းညတြင္ အိဗာဒသ္မ်ား၊ တစ္ညလံုး မအိပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ တာ၀န္မရွိပါ။
တမန္ေတာ္ျမတ္ နဗီျဖစ္ၿပီး (၅) ႏွစ္ေျမာက္တြင္ မိအ္ရားဂ်္ကို ရရွိခဲ့သည္။ ဤျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ေလာက၌ (၁၈)ႏွစ္တိုင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိခဲ့သည္။ ယင္း(၁၈)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း မိအ္ရားဂ်္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အထူးမိန္႔ၾကားျခင္း၊ ဤည၌ ကဒရ္ညကဲ့သို႔ ႏိုးၾကားေနျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္မ်ားျပားစြာ ရမည္ စသည္တုိ႔ မိန္႔ခဲ့ျခင္း မရွိပါ။ ထိုေခတ္ထိုအခါက ဤည၌ႏိုးၾကားျခင္း၊ အေလးထားျခင္းမ်ားလည္း မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ ႏိုးၾကားျခင္း မျပဳခဲ့။ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား ႏိုးၾကားရန္ မိန္႔ျခင္းလည္း မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ အထိ ဤေလာကတြင္ ဆြဟာဗာမ်ား ရွိေနၾကေသးသည္။ ထိုရာစု တစ္ခုလံုးအတြင္း မည္သည့္ဆြဟာဗဟ္ကမွ် ရဂ်ဗ္လ (၂၇)ရက္ညအား အထူးအေလးထားသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား မရွိခဲ့ပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆြဟာဗာမ်ားမလုပ္ခဲ့သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအား အစၥလာမ့္အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း၊ စြႏၷသ္ဟုသတ္မွတ္ျခင္း၊ ထိုလုပ္ရပ္အား စြႏၷသ္ကဲ့သုိ႔ အေရးတယူျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္၏။
*မိအ္ရားဂ်္ဟု ယူဆသည့္ညတြင္ သီးသန္႔အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း ဗိဒ္အသ္
ထိုညတြင္ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္း၊ ယင္းညအား အေလးအနက္ထားျခင္းမွာ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ညတိုင္း ညတိုင္းတြင္ တစ္ညလံုး မအိပ္ဘဲ အိဗာဒသ္ျပဳႏိုင္စြမ္း ခ်ီးျမႇင့္ပါက အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆံုးပင္ျဖစ္သည္။ ညစဥ္ႏိုးၾကားလွ်က္ အိဗာဒသ္ျပဳၿပီး အလားတူ (၂၇)ရက္ညတြင္လည္း ႏိုးၾကားလ်က္ အိဗဒသ္ျပဳမည္ဆိုပါက မည္သို႔မွ်ဆိုရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။
*ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ ႐ိုဇာဟ္ရွိ / မရွိ
အခ်ဳိ႕သူတို႔က ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔၏ ရိုဇာဟ္သည္ အာရွဴရဟ္ႏွင့္ အရာဖဟ္ေန႔မ်ား၏ ရိုဇာဟ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ထူးျမတ္မႈရွိသည္ဟု ယူဆထားသည္။ ထိုေန႔၏ ရိုဇာဟ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆြဟီးစနဒ္ျဖင့္ ဆင့္ျပန္ခ်က္မရွိပါ။
*ဟဇရသ္အုမရ္က ဗိဒ္အသ္ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအလင္းတားျမစ္ျခင္း
ဟဇရသ္အုမရ္ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္က လူအခ်ဳိ႕သည္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔ ရိုဇဟ္ကို အထူးအေလးထား၍ ေစာင့္ထိန္းေနေၾကာင္း ၾကားသျဖင့္ ခ်က္ျခင္းအိမ္မွ ထြက္၍ လူတစ္ဦးျခင္းကို ေတြ႕ဆံုၿပီး အသင္ကၽြႏ္ုပ္ေရွ႕၌ စားေသာက္ၿပီး ရိုဇဟ္မရွိေၾကာင္း သက္ေသျပဟု ေျပာၿပီး ဇြတ္အတင္း စားေသာက္ေစသည္။ ထိုသုိ႔ တိတိက်က် လူတို႔အား စားေသာက္ေစျခင္းမွာ လူတို႔က ယေန႔အတြက္ ရိုဇဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထူးသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ထူးျမတ္မႈမ်ားမရွိဘဲ အျခားေသာေန႔မ်ား၌ နဖိလ္ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းႏိုင္သကဲ့သို႔ ဤေန႔တြင္လည္း နဖိလ္ရိုဇဟ္ထားႏိုင္ၿပီး မည္သို႔မွ် ကြာျခားခ်က္မရွိ ဟု သိရွိလာၾကေစရန္ျဖစ္သည္။ ဟဇရသ္အုမရ္သည္ ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းအား ဗိဒ္အသ္ဟု အတိအလင္းတားျမစ္ခဲ့ၿပီး အစၥလာမ္အတြင္း ကုိယ့္ယူဆခ်က္ျဖင့္ အပိုလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားမရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
*ထိုည၌သာ ႏိုးၾကားလိုသူတို႔၏ ေစာဒက
အခ်ဳိ႕က အဲ့ဒီညမွာ ႏိုးႏိုးၾကားၾကားနဲ႔ အိဗာဒသ္ျပဳလုပ္ၿပီး ေန႔ဘက္မွာ ရိုဇဟ္ထားတာပဲ၊ အျပစ္က်ဴးလြန္တာ၊ ခိုးမႈက်ဴးလြန္တာ၊ အရက္ေသာက္တာ၊ ဓားျပတိုက္တာမွ မဟုတ္ပဲ၊ အိဗာဒသ္ျပဳၾကတာပဲ၊ ေန႔ဘက္မွာ ရိုဇဟ္ထားရင္လည္း မေကာင္းတာလုပ္တာမွ မဟုတ္ပဲဟု ေစာဒက တတ္ၾကသည္။
*အစၥလာမ္က အမိန္႔နာခံရန္ ေတာင္းဆိုထားျခင္း
ဟဇရသ္အုမရ္က ထိုေန႔၌ ရိုဇဟ္ေစာင့္ထိန္းရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိန္႔ေတာ္မူျခင္းမရွိပဲ မိမိဘက္မွ ဖန္တီးၿပီး အေလးအနက္ထားေနျခင္းသည္ အဓိက မေကာင္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ အစၥလာမ့္မိန္႔မွာခ်က္အားလံုး၏ အခ်ဳပ္မွာ အမိန္႔နာခံျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ နမားဇ္ဝတ္ျပဳပါဟု မိန္႔သည့္အခါ နမားဇ္ဝတ္ျပဳျခင္း အိဗာဒသ္ျဖစ္သည္။ နမားဇ္ဝတ္မျပဳႏွင့္ဟု မိန္႔သည့္အခါ နမားဇ္ဝတ္မျပဳျခင္းမွာ အိဗါဒသ္ျဖစ္သည္။ ရိုဇဟ္မထားႏွင့္ဟု မိန္႔လွ်င္ ရိုဇဟ္မထားျခင္း အိဗာဒသ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ထိုအခ်ိန္၌ ရိုဇဟ္ထားလိုက္မည္ဆိုပါက ဒီးန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အားလံုးသည္ အမိန္႔နာခံျခင္း အတြင္း၌သာ ရွိ၏။
*အစၥလာမ္အတြင္း အပိုလုပ္ရပ္မ်ား ထည့္သြင္းျခင္း
လူတစ္ဦးသည္ ထိုေန႔၏ ရိုဇဟ္အား အလြန္အေလးထားေနလွ်င္ ၎သည္ အစၥလာမ္အတြင္း မိမိဘက္မွ အပိုလုပ္ရပ္မ်ား ျဖည့္စြက္သူပင္ ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္အား မိမိနည္း မိမိဟန္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနသူျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤပံုစံျဖင့္ ရိုဇဟ္ထားျခင္း မပိုင္ပါ။ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ အမ်ားအားျဖင့္ အျခားရက္မ်ားတြင္လည္း ရိုဇဟ္ထားေလ့ရွိၿပီး ရိုဇဟ္ထားေနက်ရက္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနပါက ထားပါ။ ထုိသူ႔အတြက္ တားျမစ္ခ်က္မရွိ။ သို႔ရာတြင္ ထိုေန႔၏ ရိုဇဟ္သည္ ပို၍ထူးျမတ္သည္၊ ပို၍ ကုသုိလ္ဆဝါဗ္းရရွိမည္ဟု ယူဆၿပီး ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ (သို႔) ထိုည၌သာ ႏိုးၾကား၍ အိဗာဒသ္ျပဳျခင္းျဖစ္လွ်င္ ဗိဒ္အသ္ျဖစ္သည္။
*မုန္႔အခ်ဳိမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း
ရဂ်ဗ္လ (၂၇) ရက္ေန႔ ဓေလ့တစ္ခုမွာ နဇရ္ကုိး၍ မုန္႔အခ်ဳိမ်ား လုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေန႔တြင္ မုန္႔အခ်ဳိမျပဳလုပ္ပါက မည္မွ်ပင္ နမားဇ္ဖတ္သူ၊ ရိုဇဟ္ထားသူ၊ အျပစ္ေရွာင္ၾကဥ္သူပင္ ျဖစ္ပါေစ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သကဲ့သို႔ပင္။ ကိုယ္တိုင္လည္း မုန္႔အခ်ဳိမလုပ္၊ မုန္႔အခ်ဳိလုပ္သူမ်ားအားလည္း မလုပ္ရန္ တားျမစ္ပါက ၎အား လအ္နသ္ပို႔ျခင္း၊ မေကာင္းေျပာျခင္းမ်ားျဖင့္ ရွဳတ္ခ်ၾကေတာ့၏။ ထုိသို႔ မုန္႔မ်ားျပဳလုပ္ၾကရန္ ဆြဟာဗဟ္မ်ား၊ သာဗိအီးန္မ်ား၊ သဗၺအ္သာဗီအီးန္မ်ားႏွင့္ အိမာမ္ႀကီးမ်ား၏ ၫႊန္ၾကားမိန္႔ဆိုခ်က္၊ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ခုမွ်မရွိခဲ့ပါ။
*အက်ဳိးမဲ့ကိစၥမ်ားအတြင္း နစ္သြားေသာ အုမၼသ္
ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ အုမၼသ္သည္ အထက္ပါကဲ့သို႔ အက်ဳိးမရွိသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ နစ္သြားၿပီ ျဖစ္၏။ အက်ဳိးမဲ့ကိစၥမ်ားကို အေရးႀကီးသည္ဟု မွတ္ယူေနသျဖင့္ အမွန္တကယ္ အက်ဳိးရွိ အေရးႀကီးသည့္ တာ၀န္မ်ား ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့၏။ ထုိအခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မိမိေနာင္ေတာ္ မုစ္လင္မ္မ်ားအား တျဖည္းျဖည္းျခင္း သေဘာေပါက္သည္အထိ ရွင္းျပရန္လိုအပ္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕သူတို႔မွာ နားမလည္သျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎တို႔စိတ္အတြင္း၌ မည္သို႔မွ် အတိုက္အခံျပဳလိုမႈ မရွိၾကပါ။ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားအရ မည္သုိ႔မွ် အေျခအျမစ္မရွိေသာ ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ လူတို႔အား ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစိတ္ျဖင့္ သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ရွင္းျပရမည္။ ထိုအခမ္းအနားမ်ား၌ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ျခင္း၊ အျခားသူမ်ားအား သြားဖို႔တိုက္တြန္းျခင္းကိုလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္တင္ျပရလွ်င္ ရဂ်ဗ္လသည္ ရမဇာန္၏ အႀကိဳလျဖစ္ၿပီး ရမဇာန္အတြက္ မိမိကိုယ္တိုင္ ယခုကတည္းက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား လုပ္ထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ရမဇာန္မေရာက္မီ ၂ လအရင္ကပင္ ဒုအာျပဳခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ လျမတ္ရမဇာန္အတြက္ မိမိကိုယ္မိမိ ယခုကတည္းက ျပင္ဆင္ၾက၊ ရမဇာန္သို႔ေရာက္ရွိလာလွ်င္ မိမိတို႔၏ အခ်ိန္မ်ားအား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကို သတိရတသရာတြင္ မ်ားစြာ သံုးစြဲရန္၊ အိဗာဒသ္အတြက္ သံုးစြဲရန္ အခ်ိန္ဇယားဆဲြ၍ အသင့္ျပင္ၾက ဟူ၍ လူတုိ႔အား ႀကိဳတင္အသိေပး လွံဳေဆာ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လည္း တမန္ေတာ္ျပသလမ္းညႊန္ခဲ့သည့္အတုိင္း ဘ၀ရွင္သန္ အမိန္႔နာခံရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
((ကမာၻ႕ဖိကဟ္ပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒု-ဥကၠဌျဖစ္ေသာ မုဖ္သီသကီး (အုဆ္မာနီ) ေရးသားသည္ကုိ မုဖ္သီအာဒမ္(မဇြာေဟရီ) ျပန္ဆိုတင္ျပထားသည့္ အလ္မီဇားန္ အတြဲ-၈၌ပါဝင္သည့္ "မိအ္ရားဂ်္အေၾကာင္း ႏွင့္ ရဂ်ဗ္လတြင္ ျပင္ဆင္ရမည့္အရာမ်ား" ေဆာင္းပါးကို မွီျငမ္းေရးသား၍ အာက္တာရ္ဟူးဆီန္း၏ ခ်စ္ပရိသတ္အတြက္ ျပန္လည္တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။))