ကဒရ္ညျမတ္ဆုိင္ရာ မဆ္အလဟ္ - ဓမၼသတ္မ်ား

"ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္ဟူသည္" 

ရမဇာန္လျမတ္၏ ညမ်ားအတြင္းဝယ္ "ကဒရ္" ဟုေခၚတြင္ေသာ ညဥ့္တစ္ညဥ့္ရွိသည္။ ယင္းညဥ့္သည္ ေျမာက္ျမားစြာေသာဗရ္ကသ္မဂၤလာမ်ားႏွင့္ျပည့္စုံေသာညဥ့္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္၌ ယင္းညဥ့္သည္ လေပါင္းတစ္ေထာင္ထက္သာပုိ၍ျမတ္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္။ လေပါင္းတစ္ေထာင္တြင္ (၈၃)ႏွစ္ႏွင့္(၄)လရွိသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ဗရ္ကသ္မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စုံေသာညဥ့္ျမတ္၌ တစ္ညတာ အိဗာဒသ္ျပဳခြင့္ရသူသည္ အလြန္ပင္နဖူးစာေကာင္းသူျဖစ္ၿပီး တစ္ညတည္းအိဗာဒသ္ျပဳရုံျဖင့္(၈၃)ႏွစ္ႏွင့္(၄)လ အခ်ိန္ကာလ အိဗာဒသ္ျပဳလုပ္ေသာအက်ိဳးထက္ သာပုိေသာအကိ်ဳးစဝါးဗ္မ်ားကုိ ရရွိပုိင္ဆုိင္သြားေတာ့သည္။ လေပါင္းတစ္ေထာင္ထက္သာပုိ၍ျမတ္သည့္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ႀကီးမားေသာ ေက်းဇူးေတာ္တစ္ရပ္သာျဖစ္သည္။ ဒုရ္ေရမန္ဆူးရ္က်မ္း၌ ဟဇ္ရသ္အနတ္စ္(ရဟ)သခင္၏ " ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္သည္ ငါတမန္ေတာ္၏အုမၼသ္မ်ားအေပၚ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ကရုဏာျပဳ၍ခ်ေပးျခင္းျဖစ္သည္။" " ယခင္အုမၼသ္မ်ားသည္ ဤညဥ့္ျမတ္အားမရရွိခဲ့ၾက" ဟူသည့္ဆင့္ျပန္ခ်က္အားေဖာ္ျပထားသည္။
အခ်ိဳ႕ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား၌" ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅာဟုအလုိင္ေဟဝစလာမ္)သည္ ေရွးအုမၼသ္မ်ား၏ အလြန္ရွည္လ်ား ေသာသက္တမ္းကုိေတြ႔ျမင္ေတာ္မူၿပီး မိမိအုမၼသ္မ်ား၏သက္တမ္းမွာ အလြန္ပင္တုိေတာင္းလြန္းသည့္အတြက္ ေကာင္းျမတ္ေသာအမလ္ျပဳက်င့္ရာ၌ ေရွးအုမၼသ္မ်ားႏွင့္တန္းတူျဖစ္လုိ၍ ပူေဆြးေသာကေရာက္ရွိေနသည့္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိအခ်စ္ေတာ္၏အုမၼသ္အတြက္ ေရွးအုမၼသ္မ်ား၏ေကာင္းမႈမ်ားႏွင့္တူညီႏုိင္ေစရန္ ဤကဒရ္ညဥ့္ျမတ္ကုိခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူခဲ့သည္။" ဟုေဖာ္ျပထားသည္။ နဖူးစာေကာင္းသူတစ္ဦးသည္ မိမိသက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ ဤညဥ့္ျမတ္အား (၁ဝ) ႀကိမ္တုိင္တုိင္ႀကံဳခြင့္ရၿပီး (၁ဝ)ညဥ့္လုံး ေအဗာဒသ္ျပဳခြင့္ရပါက ၎အဖုိ႔ ႏွစ္ေပါင္း(၈၃၃)ႏွစ္ႏွင့္(၄)လထက္သာပုိသည့္အိဗာဒသ္၏ အက်ိဳးစဝါးဗ္ကုိရရွိမည္မွာမလြဲမေသြပင္။
အခ်ိဳ႕ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ား၌ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅာဟ္ဟုအလုိင္ေဟဝပ္စ္လာမ္) သည္ လေပါင္းတစ္ေထာင္တုိင္ ဂ်ိဟားဒ္ျပဳခဲ့ေသာ ဗနီအိစ္ရာအီလ္ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦးအေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူေသာအခါ ဆြဟာဗဟ္(ရသြီ)သခင္ႀကီးမ်ားသည္ ၎ပုဂၢဳိိလ္အေပၚအားက်ၾကေသာေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဤညဥ့္ျမတ္အားခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္္သည္ဟုေဖာ္ျပထားသည္။
အျခားဆင့္ျပန္ခ်က္တစ္ရပ္၌ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅာဟ္ဟုအလုိင္ေဟဝပ္စ္လာမ္)သည္ ဗနီအိစ္ရာအီလ္အႏြယ္ဝင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဟဇ္ရသ္အုိင္္္္္္္္္္္္္ယူဗ္(အလုိင္ဟစ္စလာမ္)၊ ဟဇ္ရသ္ဇကရီယာ(အလုိင္ဟစ္စလာမ္)၊ ဟဇ္ရသ္ဟစ္ဇ္ကီးလ္ (အလုိင္ဟစ္စလာမ္)ႏွင့္ ဟဇ္ရသ္ယူရွအ္္(အလုိင္ဟစ္စလာမ္)၊ တုိ႔၏ ႏွစ္ေပါင္း(၈ဝ)တုိင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အားအိဗာဒသ္ျပဳျခင္း၌သာေမြ႕ေလွ်ာ္ခဲ့ၾကၿပီး မ်က္စိတစ္မွိတ္ခန္႔မွ်ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏အမိန္႔ေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာအျပဳအမူ မျပဳခဲ့ၾကသည့္အေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူရာ ဆြဟာဗဟ္(ရသြီ)သခင္ႀကီးမ်ားသည္ အလြန္ပင္အံ့ၾသၾက၍ (မိမိတုိ႔၏တုိေတာင္းေသာသက္တမ္းအေပၚ) ေသာကေရာက္ၾကေလသည္။ ထုိအခ်ိန္မွာပင္ ဟဇ္ရသ္ဂ်ိဗ္ရာအီးလ္(အလုိင္္ဟစ္စလာမ္)ေရာက္ရွိလာၿပီး "စူရာဟ္ကဒရ္" ဖတ္ျပေလေတာ့သည္ ဟုေဖာ္ျပထားသည္။
အထက္ပါဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားအျပင္ အျခားေသာဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားလည္းရွိသည္။ ဤသုိ႔ကြဲလြဲမႈရွိေသာ ဆင့္ျပန္ခ်က္ အမ်ားအျပားျဖစ္ရျခင္းမွာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ အထက္၌တင္ျပခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားျဖစ္ေပၚ၍ ဤစူရဟ္က်ေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆုိႏုိင္သည္။ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ က်ေရာက္သည္ျဖစ္ေစ ဤညဥ့္ျမတ္သည္ အုမၼသိမုဟမၼဒီယဟ္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ႀကီးမားေသာဆုလာဘ္ေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိညဥ့္ျမတ္၌ အမလ္ေကာင္းမႈမ်ားျပဳႏုိင္ရျခင္းသည္လည္း ထုိအရွင္ျမတ္၏ စြမ္းအားေပးမႈေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။ (ဖဇာေအေလရမဇာန္မုဘာရတ္က္က်မ္း၊ စာ-၃၅) (မဇြာဟစ္ရ္ဟတ္က္ဂ်ဒီးဒ္က်မ္း၊ တြဲ-၂၀၊ စာ-၆၇၉)
ယခု ကဒရ္ညႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ားကို တင္ျပေပးပါမည္။

၁။ မဆ္အလဟ္ 
ေမးခြန္းတစ္ခု၏အေျဖ
"ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္သည္ လေပါင္းတစ္ေထာင္ထက္ပုိ၍ျမတ္ရာ ထုိလေပါင္းတစ္ေထာင္အနက္ ႏွစ္စဥ္တစ္ႏွစ္တြင္တစ္ညျဖစ္ေသာကဒရ္ညဥ့္မ်ားကုိလည္းေရတြက္ရမည္လား" ဟူသည့္ေမးခြန္းျဖစ္ေပၚလာ၏။ သဖ္စီရ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ားက " ဤေနရာ၌ လေပါင္းတစ္ေထာင္ထက္ ျမတ္ေသာညဥ့္ဟုဆုိထားရာ၌ ထုိလေပါင္းတစ္ေထာင္အတြင္း၌ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္မပါဝင္" ဟုတင္ျပၾကသည္။
(မအာရိဖုလ္ကုရ္အာန္က်မ္း၊ တဲြ-၈၊စာ၇၉၄)

၂။ မဆ္အလဟ္
တစ္ကမာၻလုံး၌ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္သည္ တစ္ခ်ိန္တည္းျဖစ္ပါသလား ??
တစ္ႏုိင္ငံႏွင့္တစ္ႏုိင္ငံ၊ တစ္ၿမိဳ႕ႏွင့္တစ္ၿမိဳ႕ ေနဝင္ေနထြက္ကြဲလြဲမႈရွိသည့္အေလ်ာက္ ကဒရ္ညဥ့္သည္လည္းကြဲလြဲ၍ျဖစ္ေပၚမည္ကုိ မည္သည့္ေစာဒကမွ်မတက္ႏုိင္ပါ။ ႏုိင္ငံတုိင္း၊ ေဒသတုိင္းသည္ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံေဒသအလုိက္ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္ကုိသတ္မွတ္ၾကေပမည္။ ထုိေဒသ၏ ထုိညဥ့္၌ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္၏ဗရ္ကသ္မ်ား ရရွိၾကလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ (မအာရိဖုလ္ကုရ္အာန္က်မ္း၊ တြဲ-၈၊ စာ-၇၉၃)

၃။ မဆ္အလဟ္
ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္၏အိရွာအ္နမာဇ္ႏွင့္ ဖဂ်ရ္အား ဂ်မာအသ္ႏွင့္ဝတ္ျပဳသူသည္လည္း ထုိညဥ့္ျမတ္၏အက်ိဳးကုသုိလ္မ်ားကုိ ရရွိေပလိမ့္မည္။ ထုိ႔ထက္ပုိ၍ အိဗာဒသ္ေဆာက္တည္မႈျပဳေသာသူမွာကား ၎ျပဳသမွ်ႏွင့္အညီ ကုသုိလ္အက်ိဳးစဝါးဗ္လည္းပုိမုိရရွိမည္သာျဖစ္သည္။ ဆြဟီးဟ္မုစ္လင္မ္က်မ္း၌ ဟဇ္ရသ္အုဆ္မာန္းဂနီ(ရသြီ)သခင္ဆင့္ျပန္သည့္ အၾကင္သူသည္ အိရွာအနမားဇ္အား ဂ်မာအသ္ႏွင့္တကြဝတ္ျပဳလုိက္ပါလွ်င္ ညဥ့္တစ္ဝက္အိဗာဒသ္ျပဳလုုပ္သည့္ဆဝါးဗ္ကုသုိလ္ရရွိလုိက္သူျဖစ္ၿပီး(ထပ္မံ၍) ဖဂ်ရ္နမာဇ္ကုိလည္းဂ်မာအသ္ႏွင့္ဝတ္ျပဳလုိက္သူျဖစ္လွ်င္ကား တစ္ညတာလုံးႏုိးၾကားၿပီး အိဗာဒသ္ျပဳေသာအက်ိဳးဆဝါးဗ္ကုိရရွိသူပင္ျဖစ္သည္ ဟူေသာ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅာဟ္ဟုအလုိင္ေဟဝပ္စလာမ္)၏ မိန္႔ၾကားခ်က္အားေဖာ္ျပထားသည္။ (မအာရိဖုလ္ကုရ္အာန္က်မ္း၊ တြဲ-၈၊ စာ-၇၉၃)

ဓမၼသတ္ အေမး/အေျဖ 
၂၇ - ရက္ေျမာက္ညဥ့္၌ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ခသမ္ျပဳလုပ္ျခင္း
ေမး။ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္အား လျမတ္ရမဇာန္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္ရွိ မ ညမ်ား၌ရွာေဖြျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာအမိန္႔ကားမည္သုိ႔ပါနည္း။ အၿမဲတေစ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ရမဇာန္လျမတ္၏ (၂၇)ရက္ ေျမာက္ည၌ လုိင္လသုလ္ကဒရ္(ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္) အျဖစ္က်င္းပျခင္းႏွင့္ ထုိညဥ့္၌ ကုုရ္အာန္ခသမ္သိမ္းျခင္းဗိဒ္အသ္ ျဖစ္ပါသလား။ ထုိညဥ့္၌သာအိဗာဒသ္ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ (အထူးသျဖင့္) ဟာဖိဇ္မ်ားသည္ ထုိညဥ့္၌ ကုရ္အာန္ခသမ္သိမ္း ပြဲျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားသည္ မည္သုိ႔ပါနည္း။

ေျဖ။ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္အား ရမဇာန္လျမတ္၏ေနာက္ဆုံး(၁၀)ရက္မွ မ ညမ်ား၌ရွာေဖြၾကရန္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အားအမိန္႔ေပးခံခဲ့ရ၏။ သုိ႔ရာတြင္ ေျမာက္ျမားစြာေသာအာလင္မ္ႀကီးမ်ားက အေၾကာင္းခ်င္းရာဆက္စပ္မႈမ်ားအားျဖင့္(၂၇) ရက္ေျမာက္ ညဥ့္ကုိဦးစားေပးၾက၏။ ျဖစ္ႏုိင္သည္ဟု အမ်ားဆုံးထင္ရသည္မွာလည္း ဤ(၂၇) ရက္ေျမာက္ညဥ့္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ ၏ယူဆခ်က္အေလးသာသည့္အေပၚ အျခားညဥ့္မ်ားမျဖစ္ႏုိင္ဟု မွတ္ယူ၍လည္းမရေပ။(၂၇)ရက္ေျမာက္ညဥ့္ သရာဝီဟ္၌ ကုရ္အာန္ခသမ္သိမ္းျခင္းျပဳလုပ္မည္ဆုိပါက အျမတ္ဆုံးျဖစ္၍ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိညဥ့္ကုိသာလွ်င္ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္ဟုထင္ျမင္ယူဆၿပီး အျခားညဥ့္မ်ားအားကဒရ္မျဖစ္ႏုိင္ဟု ျငင္းဆုိျခင္းမွာမွားယြင္းသည္။ ကုရ္အာန္ခသမ္ကုိလည္း အၿမဲတေစ ထုိညဥ့္၌ပင္ျပဳလုပ္ရန္အေရးႀကီးသည္ဟုမထင္မွတ္ရ။ (ဖသာဝါမဟ္မူဒီယဟ္က်မ္း၊တြဲ-၁၁၊ စာ-၈၉)

မဆ္အလဟ္ 
ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္၏က်င့္စဥ္မ်ား
ဟဇ္ရသ္အာအိရွဟ္(ရသြီ)သခင္မက ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅာဟ္ဟုအလုိင္ေဟဝပ္စလာမ္)အား ယားရစူလလႅာဟ္(ဆြလႅာဟ္ဟုအလုိင္ေဟဝပ္စလာမ္) အကယ္၍ ကၽြန္မသည္ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္အားသိရွိခဲ့ပါလွ်င္ ယင္းညဥ့္၌ ကၽြန္မသည္ မည္သည့္ဆုကုိ ေတာင္းဆုိရပါမည္နည္း ဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြလႅာဟ္ဟုအလုိင္ေဟဝပ္စလာမ္)က.. " အလႅာဟ္ ဟြမၼာ အင္န္နက အဖူးဝုန္ သူဟိဗ္ဗြလ္ အဖ္ဝ ဖအ္ ဖုအန္းနီ" ၎ဒုိအာကုိ သင္ေပးေတာ္မူသည္။ ၎ဒုိအာ၏အဓိပၸာယ္မွာ..."အုိအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္..အရွင္ျမတ္သည္ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာေပးသနားေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္။ အရွင္ျမတ္သည္ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာေပးသနားျခင္းကုိ ႏွစ္သက္ေတာ္မူပါသည္။ သုိ႔ရွိရာ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမ အား ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာေပးသနားေတာ္မူပါ "ဟူ၏။ (သိရ္မိဇီက်မ္း၊ မစ္ရွ္ကားသ္က်မ္း) အထက္ပါဒုိအာသည္ အဘက္ဘက္မွျပည့္စုံကုံလုံမႈရွိေသာ ဒုအာျဖစ္ပါသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိ၏ေက်းဇူး ေတာ္မ်ားမွ အာခိရသ္၌ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာမႈေပးသနားေတာ္မူသည္ဆုိပါလွ်င္ ၎ထက္သာပုိ၍ မည္သည့္အရာမ်ား လုိအပ္ပါဦးမည္နည္း။ (ဖဇာေအေလရမဇာန္မုဘာရတ္က္-၄၉) ထုိည၌ (တတ္ႏုိင္သမွ်)ႏုိးၾကားစြာေနလ်က္ နမားဇ္၊သိလာဝသ္၊ ဒရူးဒ္ရွရီးဒ္၊ ဒုအာ စသည္တုိ႔ကုိ ဂရုတစုိက္ ျပဳရေပ မည္။ ထုိညဥ့္အတြက္သီးျခားအမလ္က်င့္စဥ္မရွိ္ပါ။ အေကာင္းဆုံးမွာ က်င့္စဥ္တုိင္းမွအနည္းငယ္စီျပဳက်င့္ျခင္းျဖင့္္ က်င့္စဥ္တုိင္း၏အက်ုိဳးဆဝါးဗ္လည္းရရွိၿပီး ေျပာင္းလဲ၍ျပဳလုပ္ရျခင္းအေပၚ၌ (ပ်င္းရိမႈမျဖစ္ဘဲ) လြယ္ကူမႈျဖစ္ေစ၏။ ထုိညဥ့္၌ ဗလီမ်ားတြင္ တရားပြဲမ်ားျပဳလုုပ္ျခင္း၊ ျပဳလုပ္ေစျခင္းတုိ႔ျဖင့္ အက်ိဳးလည္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္အၿမဲတေစ ဤသို႔ပင္ ဂရုတစိုက္ ျပဳလုပ္ရန္ မသင့္ေခ်။ ပညာရွင္အၾကီးအကဲမ်ားကလည္း ဤသည့္လုပ္ရပ္အား မႏွစ္သက္ၾကေပ။ (မရာကီယုလ္ဖလာဟ္က်မ္း- စာ ၂၁၉) ထိုညဥ့္ျမတ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သတိျပဳရမည့္အခ်က္မွာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဆြလႅာဟုအလိုင္းဟိဝစလႅမ္ႏွင့္ ဆြဟာဗာဟ္သခင္တို႔၏ ေခတ္အခါသမယတြင္ ဤညဥ့္ျမတ္၌ ႏ္ိုးၾကားစြာေနျခင္း၏ပံုစံမွာ ယခုကဲ့သို႔မဟုတ္ေခ်။ အမွန္စင္စစ္ ထိုပုဂၢိဳလ္မြန္မ်ားသည္ ယင္းညဥ့္ျမတ္၏တန္ဖိုးအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ထက္ပို၍ သိရွိသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဒုတိယအခ်က္မွာ ရမဇာန္လ ၂၇ရက္ေျမာက္ညဥ့္ကိုသာ အလြန္တရာအေလးထား၍ ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖင့္ (နားလည္သူမ်ား၏ လုပ္ရပ္အေပၚ ယံုၾကည္အားကိုးေနၾကရွာသည့္) အမ်ားမုစ္လင္မ္တို႔၏ အသိအာရံု၌ ဤညဥ့္သည္သာ ကဒရ္ညဥ့္ျမတ္ျဖစ္သည္ဟူ၍ လြဲမွားေသာအေတြးမ်ား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။ အမွန္စင္စစ္ ၂၇ရက္ေျမာက္ညဥ့္ကိုသာ ကဒရ္ဟု တစ္ထစ္ခ်ယူဆျခင္းသည္ မွား၏။ ထုိသုိ႔ယူဆျခင္းျဖင့္ ဆံုးရွံဳးနစ္နာရသည့္အခ်က္မွာ လူတို႔သည္ ကဒရ္ညဥ့္ကိုရွာေဖြရန္အတြက္ အျခားညဥ့္မ်ား၌ႏိုးႏိုးၾကားၾကားျဖင့္ အိဗာဒသ္ျပဳရန္ အေလးမထားေတာ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ (ရမဇားန္ကယားဟဲ၊ စာ - ၁၆၃)
မုဖ္သီမုဟမၼဒ္အိဒ္ရီးစ္ (မဇြာေဟရီ)
Previous Post Next Post